Gerdab.IR | گرداب

رئیس کمیسیون امنیت ملی خبر داد؛

ساخت گوشی بومی برای مسئولان

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: در حال نهایی کردن ممنوعیت ورود گوشی هوشمند هستیم و تا زمانی که گوشی بومی ساخته نشده باید آفت های گوشی های هوشمند را زدود.

به گزارش گرداب علاء الدین بروجردی در بازدید از پلیس فتا همزمان با گرامیداشت هفته ناجا گفت: در کمیسیون امنیت ملی به فضای سایبری اهمیت داده می شود.

تمام گوشی های هوشمند باید بومی سازی شود

وی گفت: همین گوشی های هوشمندی که دست نمایندگان و همه هست، باید بومی سازی شود و به دنبال ساخت گوشی های بومی هستیم. به سرعت باید این اقدام صورت بگیرد تا از تهدید امنیتی دور شویم.

بروجردی افزود: برای عملی شدن این طرح تا مراحل قابل توجهی پیش رفته ایم اما مسئولان ذیربط باید برای آن اطلاع رسانی کنند. آنچه من مطلع هستم این است که طراحی و مراحل ساخت در حال انجام است اما اینکه چه زمانی این طرح به نتیجه می رسد را نمی توان از هم اکنون اعلام کرد. اما درهرحال با اجرای این طرح با توجه به برخی از نکات امنیتی از نشت اطلاعات به بیرون جلوگیری می شود.

منافقین به طور مستمر به دنبال تلفن های اطلاعاتی هستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره اینکه شنود اطلاعاتی اتفاق افتاده یا نه، گفت: منافقین به طور مستمر به دنبال تلفن های اطلاعاتی هستند. آنچه که مهم است آگاهی دادن است و افراد باید بدانند که خطر بیخ گوششان است و باید بدانند که استفاده از تلفن همراه در جلسات ممنوع است.

وی درباره اختلاف پلیس و قوه قضاییه درباره تلگرام گفت: ما هر اقدامی که در جهت ایجاد مصونیت برای حفظ منافع ملی باشد دنبال می کنم چون این امر در همه کشورها متداول است حتی کشورهای سازنده هم خودشان از گوشی های خاص استفاده می کنند.

در حال نهایی کردن ممنوعیت ورود گوشی هوشمند هستیم

بروجردی درباره ممنوعیت گوشی های هوشمند گفت: هنوز در حال نهایی کردن ممنوعیت ورود گوشی هوشمند هستیم و تا زمانی که گوشی ساخته نشده است باید آفت های گوشی های هوشمند را زدود و بحث جایگزینی زمان می برد. امیدواریم این اختلاف نظر توسط شورای عالی فضای مجازی برطرف شود.