Gerdab.IR | گرداب

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت:

مکالمات صوتی راهپیمایی اربعین امسال با مشکلی مواجه نخواهد شد

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به امر توسعه در زیرساخت ارتباطات اپراتورهای ایرانی و عراقی گفت: احساس می‌کنم در برقراری ارتباطات صوتی راهپیمایی اربعین امسال با مشکلی مواجه نباشیم.

به گزارش گرداب محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به مذاکرات کمیته اربعین حسینی با طرف عراقی برای بهبود وضعیت ارتباطات تلفنی در این ایام اظهار کرد: بلاشک وضعیت ارتباطات در اربعین سال گذشته بسیار بهتر از سال قبل آن بود و تنها رومینگ همراه اول در روز اول دچار اختلال شد که آن مشکل هم از سمت ما نبود.

معاون وزیر ارتباطات به بخشی از اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت ارتباطات تلفنی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: دو سال گذشته تبادل ارتباطات ما با عراق در این ایام، از طریق کشوری مثل بلژیک صورت می‌گرفت اما سال گذشته قبل از برگزاری مراسم اربعین حسینی، ارتباطات خود با عراق را از مسیر فیبرنوری مستقیم کردیم و علاوه بر این افزایش تعداد کانال ارتباطی هم داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های لازم برای برقراری ارتباطات فراهم شده است، ابراز کرد: باید این نکته را در نظر گرفت وقتی جمعیت عظیمی در ایام اربعین به عراق روانه می‌شود، کل سرویس رومینگ با فشار مضاعفی مواجه می‌شود.

او افزود: به عنوان مثال سال گذشته که سرویس رومینگ یک اپراتور عراقی با مشکل و بار ترافیکی زیادی مواجه می‌شد، تمام کاربران مهمان در شبکه آن (کاربران ایرانی و دیگر مسافران استفاده کننده از سرویس رومینگ) بیرون ریخته می‌شدند و به سمت شبکه اپراتور دیگر عراقی هجوم می‌بردند و باعث ایجاد مشکل برای شبکه آن اپراتور می‌شوند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه طرف ایرانی کاری که برای بهبود سرویس باید می‌کرده را انجام داده است، گفت: اپراتورهای داخلی در این زمینه بسیار کمک کردند و حتی اپراتورهای عراقی هم سرمایه‌گذاری زیادی برای ارتقای بسترهای ارتباطی‌شان داشته‌اند زیرا از این محل درآمد کسب می‌کنند.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: با این حال امسال نیز مذاکرات در راستای بهبود وضعیت ارتباطات صورت گرفته و باز هم امر توسعه در شبکه اپراتورها را داشته‌ایم و لذا احساس می‌کنم اما قول نمی‌دهم که در برقراری ارتباطات صوتی امسال با مشکلی مواجه نباشیم.

وی افزود: اما اینکه در برقراری ارتباطات اینترنتی با توجه به فشاری که روی شبکه اپراتورهای عراقی است با مشکلی مواجه نشویم، جای بحث است.