Gerdab.IR | گرداب

نشت اطلاعات حمله سایبری به ایران، کار دست فرمانده آمریکایی داد

تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵

معاون سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا، به اتهام نشت اسناد محرمانه کاخ سفید در مورد حمله سایبری به ایران، مورد تعقیب قضایی قرار گرفت.

به گزارش گرداب ژنرال کارترایت (Gen. James Cartwright)، معاون سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا، به اتهام بیان اظهارات غلط و نشت اطلاعات طبقه‌بندی‌شده در موردحمله سایبری به تأسیسات هسته‌ای ایران، توسط پلیس فدرال آمریکا گناهکار شناخته شد و تحت پیگرد قضایی قرار گرفت. بااین‌حال، تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده در رابطه با حمله استاکس نت، وارد فاز جدیدی شد.
البته بر اساس برخی اظهارنظرها، این دادخواست، نهایتاً مجازاتی برابر 5 سال زندان را برای کارترایت در پی خواهد داشت. البته خبرهایی نیز مبنی بر احتمال کاهش محکومیت وی به شش ماه در محاکم قضایی آمریکا وجود دارد.
کارترایت 67 ساله، در بازجویی‌هایش مدعی شد که وی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. ظاهراً به نقل از وی، اطلاعاتی در مورد حمله استاکس نت در اختیار رسانه‌ها و وب‌سایت‌های آمریکایی قرار گرفته بود و بعد از آن نیز دیوید سنگر در کتابی که در این رابطه نوشته بود، به بیان این اطلاعات پرداخت. این کتاب دیوید سنگر، توسط نیویورک‌تایمز به چاپ رسید. یکی دیگر از اتهامات کارترایت، تلاش برای منحرف کردن ذهن دادستان از روند تحقیقات است.
این فرمانده ارشد آمریکایی نیز در پاسخ به اتهامات وارده، عنوان کرد که وی اولین کسی نبوده که اطلاعات را در اختیار خبرنگاران می‌داده و او، تنها اطلاعاتی را در مورد استاکس نت به آن‌ها ارائه داده که خود آن‌ها نیز قبلاً آن‌ها را می‌دانستند. همچنین کارترایت، اتهام وارد شده مبنی بر تلاش برای انحراف دادستان را رد کرده است.