Gerdab.IR | گرداب

بر اساس ادعای یک رسانه آمریکایی

واشنگتن، مسکو را به حمله سایبری تهدید کرد

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵

یک شبکه خبری آمریکایی مدعی شده هکرهای آمریکایی آماده حمله سایبری به روسیه هستند.

به گزارش گرداب یک رسانه آمریکایی مدعی شده به اسناد فوق محرمانه‌ای دست یافته که نشان می‌دهند هکرهای نظامی آمریکا موفق به نفوذ به شبکه الکتریکی، سامانه‌های مخابرات و سامانه‌های فرماندهی کاخ کرملین شده‌اند.  

به نوشته شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز، هکرهای آمریکایی در صورتی که روسیه اقدام به اخلال در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بکند این کشور را هدف حملات سایبری قرار خواهند داد. 

مقام‌های آمریکایی بارها اذعان کرده‌اند روسیه، چین و سایر کشورها اقدام با جاگذاری بدافزارهای مخفی در بخش‌هایی از زیرساخت‌های حساس آمریکا زمینه را برای نبردهای سایبری که می‌تواند به قطع برق یا اینترنت در شهرهای بزرگ آمریکا منجر شود، آماده کرده‌اند.

همواره فرض بر این بوده که آمریکا هم همین اقدام را در برابر دشمنانش انجام داده است. اسناد مورد استناد ان‌بی‌سی نیوز و اظهارات یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا انجام این اقدام در قبال روسیه را تأیید می‌کنند.

مقام‌های آمریکایی در ماه‌های گذشته بارها روسیه را به احتمال استفاده از توانمندی‌های سایبری برای اثرگذاری بر روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرده‌اند. مسکو این اتهامات را رد کرده است.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا گفته در صورتی که روسیه اقدام به انجام حملات سایبری بکند، آمریکا می‌تواند با اقدام متقابل برخی از سامانه‌های روسیه را قطع بکند.