Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

رفع فیلتر فیس‌بوک و توئیتر بستگی به نظر کمیته فیلترینگ دارد

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلتر فیس‌بوک و توئیتر در کمیته فیلترینگ تصمیم‌گیری شده و همین کمیته نیز باید درباره رفع فیلتر آنها تصمیم‌گیری کند.

به گزارش گرداب  محمود واعظی در یک نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات درباره وعده دولت برای رفع فیلتر فیس‌بوک و توئیتر اظهار داشت: فیلتر فیس‌بوک و توئیتر در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم‌گیری شده و همان کارگروه نیز باید برای رفع فیلتر آنها تصمیم‌گیری کند و دولت یازدهم در این باره وعده‌ای نداده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وعده دولت یازدهم به مردم این بود که آنچه که مورد استفاده مردم است و برای افزایش آگاهی جامعه بدون محتوای غیراخلاقی لازم است فیلتر نشود که روی وعده خودمان مانده‌ایم.

* مردم اپراتور متخلف را ترک کنند

وزیر ارتباطات همچنین درباره پرسشی از تخلف برخی اپراتورهای تلفن همراه گفت: با راه‌اندازی طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه مردم اپراتور متخلف را ترک کنند و تغییر اپراتور بدترین تنبیه برای اپراتور است که دیگر تخلف را تکرار نخواهد کرد.

و ی ادامه داد: مردم می‌توانند شکایات خود را به سامانه 195 وزارت ارتباطات منعکس کنند و شکایات پیگیری خواهد شد.

واعظی گفت: همچنین دو هفته پیش نرم‌افزاری را طراحی کرده‌ایم که مشترکان می‌توانند جزئیات مصرف پهنای باند خود را ببینند و تلاش می‌کنیم این نرم‌افزار سریع‌تر در دسترس مردم قرار بگیرند.

وزیر درباره اختلاف نرخ بسته‌های اینترنت اپراتورها نیز گفت: وزارت ارتباطات به رعایت سقف تعرفه توجه می‌کند و بسته‌های اینترنتی توافقی بین مشترک و اپراتور است.

* قرارداد ایرانیان نت با MTN قطعی نشده است

واعظی گفت: توافق بین اپراتور فیبر نوری ایرانیان نت با شرکت آفریقایی MTN قطعی نشده دو خواسته ایرانیان نت دارد و دو یا سه خواسته نیز MTN دارد که هنوز تامین نشده است.

وی گفت: دو شرکت در حال مذاکره برای میزان سهام قابل فروش هستند که تاکنون روی فروش 49 درصد سهام توافق بیشتری انجام شده اما هنوز قطعی نیست.

* چگونگی کاهش نرخ اینترنت ثابت و موبایل

واعظی در پاسخ به سوالی که پرسیده بود مردم طعم ارزان‌شدن اینترنت را نچشیده‌اند گفت: سال گذشته قیمت هر گیگ ترافیک اینترنت ثبات از 4500 تومان به 3600 تومان کاهش یافت و امسال نیز به 2950 تومان کاهش یافته است. به این ترتیب برای افرادی که یک گیگ خریداری می‌کنند 17 درصد کاهش قیمت و برای افرادی که برای مثال 10 گیگ اینترنت می‌خرد 33 درصد کاهش قیمت اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: همچنین قیمت اینترنت موبایل از 14 ریال به ازای هر کیلوبایت به 0.5 ریال و سپس به 0.4 ریال کاهش یافت که در نتیجه مردم طعم ارزان شدن اینترنت را چشیدند.

واعظی تاکید کرد: وزارت ارتباطات به صورت دایم اپراتورها و شرکت‌های بزرگ را تحت نظارت دارد و اگر شرکت کوچکی در شهرستانی از این قاعده تخلف کرد مردم می‌توانند به 195 شکایت کنند.

* موبایل بانک تا دو ماه آینده اجرایی می‌شود

واعظی درباره توافق اخیر برای ارائه موبایل بانک گفت: سه اپراتور مذاکراتی را با شرکت خدمات انفورماتیک در دستور کار دارند که نیازمند برخی اقدامات فنی و امیدواریم تا یک یا دو ماه آینده موبایل بانک اجرایی شود.