Gerdab.IR | گرداب

موضع اپل،مایکروسافت‌و‌فیسبوک‌برابر‌ترامپ

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تیم کوک مدیرعامل اپل با ارسال ایمیل برای کارکنانش از آنها خواست تا برای حرکت روبه جلو متحد شوند.

به گزارش گرداب؛ در بخشی از این ایمیل آمده است: صرف نظر از اینکه تک تک ما حامی کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده‌ایم، تنها راه برای حرکت روبه جلو، حرکت رو به جلو به شکل دسته جمعی است.

وی افزوده است: در حالی که امروزه در مورد نامشخص بودن شرایط پیش رو بحث هایی وجود دارد، می توانید مطمئن باشید که اپل تغییری نکرده و به روی همه گشوده است. ما تنوع گروهمان در آمریکا و در سراسر جهان را قدر می نهیم – صرف نظر از اینکه کارکنانمان چه شکلی هستند، از کجا آمده اند، چگونه عبادت می کنند یا چه کسی را دوست دارند.

رئیس اپل هم مانند دیگر روسای شرکت های بزرگ فناوری آمریکا مانند گوگل و فیس بوک روابط پرتنشی با ترامپ نامزد منتخب جمهوری خواهان داشته است. کوک و همکارانش از حمایت از حزب جمهوری خواه امتناع کرده بود و ترامپ هم با ارسال توییتی از طریق گوشی آیفون خود از طرفدارانش خواسته بود تا اپل را بایکوت کنند.

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت هم به دنبال پیروزی ترامپ بر تعهد این شرکت به ایفای ماموریت های خود تاکید کرده و از تقویت تنوع موجود در مایکروسافت و فرهنگ باز آن در قبال تفاوت ها سخن گفته است.

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک هم نامه سرگشاده ای برای کارمندانش نوشته و تصریح کرده: کار پیش روی ما جهانی است که می خواهیم برای بچه هایمان به وجود آوریم. مهم ترین فرصت های پیش روی نسل مکس(اشاره به دختر 11 ماهه زاکربرگ) – مانند درمان همه بیماری ها، ارتقای آموزش، مرتبط کردن همگان و ترویج فرصت های برابر – مستلزم تمرکز درازمدت و یافتن راه های جدید برای همکاری ما برای دهه های طولانی است.

زاکربرگ افزوده: این کار بزرگتر از ریاست جمهوری است و پیشرفت در یک مسیر مستقیم به دست نمی آید. ما برای بهتر کردن دنیا مسئولیت داریم و باید سخت تر کار کنیم.

کارشناسان معتقدند موفقیت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با توجه به سیاست های نژادپرستانه و خشن و غیرمنعطف وی بسیار از نخبگان آمریکایی و مدیران شرکت های فناوری را نگران کرده و آنها بیم دارند رشد و توسعه فعالیت های آنها در دیگر نقاط جهان به واسطه این سیاست ها متوقف گردد.