Gerdab.IR | گرداب

فیسبوک عمر باتری تلفن همراه را 20 درصد کم می کند

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵

فناوری اطلاعات > نرم افزار - آیا علاقه‌مندید تا عمر باتری گوشی هوشمند شما 20 درصد بیشتر شود؟ کافی است اپلیکیشن فیس‌بوک را از روی موبایل خود حذف کنید!

به گزارش گرداب؛ 3 سال و نیم پیش کارشناسان تذکر دادند که اپ فیس‌بوک روی آی او اس باتری خوری زیادی دارد و تنها سال گذشته بود که مدیران فیس‌بوک موضوع را تأیید رسمی کرده و با آپدیت کردن برنامه خود مدعی شدند که مشکل رفع شده است.

اما امروز کاربران اندروید همچنان درگیر این موضوع با فیس‌بوک هستند و Tech World Zone با آزمایش روی نکسوس 6 پی به این نتیجه رسیده است که با حذف اپلیکیشن فیس‌بوک می‌توان 20 درصد به عمر باتری گوشی اندرویدی افزود. جالب اینجاست که با حذف اپلیکیشن مذکور پرفورمنس سیستم نیز بالاتر رفت و این موضوع نشان می‌دهد فیس بوک خود را با کل گوشی درگیر می‌کند و اینکه واقعاً از جان گوشی چه می‌خواهد خیلی روشن نیست!

درواقع وقتی گوشی آفلاین است فیس بوک در پس‌زمینه گوشی فعالیت می‌کند و به همین خاطر با آنلاین شدن، خیلی سریع نوتیفیکیشن ها را بالا آورده و سریع اجرا می‌شود.

سخنگوی فیس بوک در این زمینه گفته است گزارش زیادی مبنی بر باتری خوری روی اندروید نداشته‌ایم اما تحقیق در این زمینه را انجام می‌دهیم تا خیال کاربران راحت شود!

یک راه‌حل ساده تا آن موقع پاک کردن اپلیکیشن و استفاده از نسخه وب موبایلی فیس بوک است که می‌توان آن را تجربه کرد. از سوی دیگر رفتن در قسمت ستینگز و باتری و مشاهده اپ‌های غیرضروری و پاک کردن انها به نفع عمر باتری است که به شما پیشنهاد می‌شود.