Gerdab.IR | گرداب

سرلشکر جعفری:

ادغام جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی لطمه بزرگی به نظام و کشور وارد کرد

تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه تهدیدات نظامی و امنیتی علیه ایران به "فرصت" تبدیل شده است، گفت:‌ مخالفان داخلی و ضدانقلاب‌های داخلی نیز نسبت به تحرکات امنیتی علیه ایران ناامید شده‌اند.

به گزارش گرداب؛ سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری دقایقی پیش در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و حرکت‌های جهادی استان در سپاه کربلای مازندران اظهار داشت: بسیار خرسندم و خدا را شاکرم که در آخرین روزهای هفته بسیج توفیق دیدار با بسیجیان و طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی نصیب بنده شده است.

وی افزود: محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی در مازندران به‌نحو مطلوبی اجرا شده و باید تقویت شود. باید در این مسیر ارتباط خود با انقلاب را بیشتر به آحاد جامعه تبیین کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، دفاع‌مقدس، مدافعان حرم و روح ملکوتی امام راحل گفت: سپاه پاسداران در راستای وظیفه خطیر خود یعنی پاسداری از انقلاب وارد عرصه جدیدی از مأموریت شده است و بنا به خواسته و انتظار مقام معظم رهبری ورود پیدا کرده است.

وی در ادامه سخنانش در پاسخ به این سئوال که چرا سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی نظامی و امنیتی وارد عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و محرومیت‌زدایی شده است؟ اظهار داشت: سپاه پاسداران مأمور حفظ انقلاب و پیشبرد اهداف انقلاب است. باید با این تفکر که به دستور مقام معظم رهبری بوده، پاسداری درست از انقلاب اسلامی صورت گیرد.

سرلشکر جعفری تحقق عدالت اجتماعی، رشد و توسعه فکری و اعتقادی مردم را از اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این مهم در مأموریت غیرمحافظه‌کارانه سپاه که مدنظر مقام معظم رهبری بوده، لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه سپاه پاسداران در حفظ درست اهداف انقلاب اسلامی در حوزه مأموریت غیرمحافظه‌کارانه دیده شده است، بیان کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی را حفظ کنیم نخست باید بدانیم که جدی‌ترین و مهمترین تهدیدات مهم امروز علیه انقلاب چیست؟

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه تهدیدات نظامی و امنیتی علیه انقلاب اسلامی با وجود مردم و ایمان بالای آنان در کشور کارساز نیست و به‌عنوان خطر جدی تلقی نمی‌شود، گفت: تهدیدات نرم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خطرناک‌ترین تهدید علیه انقلاب اسلامی محسوب شده و سپاه به این واسطه در مأموریت غیرمحافظه‌کارانه فعالیت جدی خود را با همکاری بسیج که وظیفه آن حفظ انقلاب بوده، آغاز کرده است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه خطر فرهنگی و اجتماعی بزرگترین خطر امروز برای مردم و انقلاب تلقی می‌شود، یادآور شد: تهدیدات نظامی و امنیتی علیه ایران به فرصت تبدیل شده و در جنگ هشت ساله این فرصت به صدور درس مقاومت و ایستادگی ملت ایران در تهدیدات شرق و غرب تبدیل شده که در جهان خودنمایی می‌کند. مهمترین پیام دفاع مقدس درس ایستادگی، مقاومت و رشادت رزمندگان وطن بوده که به جهان صادر شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه فتنه 88 با رشادت و ایمان بالای مردم ایران به حماسه 9 دی مبدل شد، گفت: به‌نظر می‌رسد مخالفان داخلی و ضدانقلاب‌های داخلی نیز نسبت به تحرکات امنیتی علیه ایران ناامید شده‌اند. منظور بنده از مخالفان داخلی مفهوم ضد انقلاب سیاسی بوده که این واژه جدید می‌خواهد در مقابل بیانات رهبری و اهداف انقلاب بایستد.

وی با اشاره به دیدار شهریور امسال فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری تأکید کرد: ایشان در این دیدار بر حرکت اقتصادی سپاه در عرصه اقتصاد مقاومتی تائید کردند. مهمترین نکته در حوزه اقتصاد مقاومتی این است که دست‌اندرکاران اقتصاد مقاومتی بدانند که صنایع تبدیلی و تضمین فروش محصولات تولید شده باید در این حوزه تقویت شود.

سرلشکر جعفری یادآور شد: مسئله صنایع تبدیلی و تضمین فروش محصولات تولید شده در داخل از مسائل راهبردی در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده که توسط بسیج با جدیت پیگیری می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در عرصه جهاد اقتصادی وظیفه سپاه محرومیت‌زدایی است، از ادغام جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی انتقاد کرد و گفت: این اقدام دولتمردان وقت، لطمه بزرگی به نظام و کشور وارد کرد چراکه در قالب جهاد سازندگی، طرح‌های بزرگ عمرانی، اقتصادی و محرومیت‌زدایی در جامعه ایجاد شده که اکنون کمتر مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: رفع محرومیت در جامعه از اهداف انقلاب اسلامی بوده و موضوع محرومیت‌زدایی یک توان عظیم و گسترده می‌خواهد که اگر توان مردمی و انقلابی بسیج در راستای انقلابی‌گری تقویت شود، بسیاری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی می‌شود.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه باید در توان مردمی سرمایه‌گذاری خاصی انجام دهیم و این مهم به دست سازمان بسیج محقق خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم خدای متعال سپاه و بسیج را که با هدایت‌های مقام معظم رهبری در راستای انجام مأموریت‌های مهم حفظ انقلاب نظیر جهاد اقتصادی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته موفق کند و اگر به این رویکرد برسیم یکی از چالش‌های انقلاب با حرکت بسیجی‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی برطرف می‌شود.