Gerdab.IR | گرداب

اینترنت ۱۰۰ مگابیتی در تهران تست شد

تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵

معاون شرکت مخابرات ایران از تست و راه اندازی سرویس اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه در تهران خبر داد.

به گزارش گرداب؛ داوود زارعیان در گفتگویی اظهار داشت: اینترنت پرسرعت ۱۰۰ مگابیتی بر بستر فیبرنوری برای اولین بار  در یکی از مجتمع های تجاری اداری در تهران با حضور رسول سرائیان مدیرعامل مخابرات ایران، تست و راه اندازی شده است.

وی گفت: در این سرویس از تکنولوژی FTTH بر بستر فیبرنوری استفاده شده که امکان دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت را از طریق فیبرنوری فراهم می کند.

معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این فناوری برای نخستین بار در یک مجتمع تجاری در تهران به کار گرفته شده است، افزود: از این طریق، واحدهای تجاری این مجتمع از اینترنت پرسرعت روی فیبرنوری تا سقف سرعت ۱۰۰ مگابیت بهره می برند. در همین حال اجرا و راه اندازی این طرح که به عنوان پایلوت درنظر گرفته شده، می تواند به سایر کاربران مخابرات نیز تعمیم داده شود.

وی گفت: با این وجود و در صورت انجام موفق این تجربه، از این خدمت می توان برای استفاده از اینترنت عمومی کاربران در مناطق تجاری و عمومی بهره گرفت.

پیش از این در مهرماه امسال، همزمان با نمایشگاه تله کام، شرکت مخابرات از سرویس VDSL۲ که امکان دسترسی به اینترنت ۱۰۰ مگابیتی را روی ADSL برای کاربران فراهم می کند به صورت آزمایشی بهره برداری کرد.

در این سرویس، امکان ارائه سرعت ۱۰۰ مگابیتی حداکثر تا فاصله ۱۲۰۰ متری بر بستر کابل مسی، قابل ارائه است.