Gerdab.IR | گرداب

یک مقام سوئیفت هشدار داد:

سوئیفت همچنان در خطر حملات هکری است

تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵

یک مقام سوئیفت هشدار داد: سوئیفت به دلیل حملات هکرها آسیب‌پذیر از هر زمانی شده است، آنها از روش‌های جدید استفاده می‌کنند که از هر 5 حمله یکی از آنها به نتیجه می‌رسد.

به گزارش گرداب حملات سایبری که سیستم حمل‌ونقل بانک جهانی را هدف قرار می‌دهد از زمان فوریه که 81 میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش را هک کردند موفق‌تر عمل می‌کنند.

بر اساس اعلام مقامات سوئیفت و بر اساس نامه افشا شده‌ای که به سازمان‌ها و بانک‌های جهانی ارسال شد، به نظر می‌رسد هکرها در تاکتیک‌های خود موفق‌تر شده‌اند. 

در این نامه هشدار داده شده بود که تهدیدها بانک‌ها از سوی هکرها رو به افزایش است و تاکتیک‌های جدید و حملاتی که باعث آسیب‌پذیری سوئیفت شده‌اند افزایش یافته است.

این در حالی است که تریلیون‌ها دلار روزانه از طریق این بانک انتقال می‌یابد. سوئیفت در نامه 2 نوامبر به بانک‌‌ها اعلام کرد که این تهدیدهای سایبری بسیار ماندگار و سازگار هستند و به نوعی آمده‌اند که بمانند. این نامه به رؤیت خبرگزاری رویترز هم رسیده بود.

این افشاگری شواهد جدیدی را در اختیار قرار داد که سوئیفت همچنان در خطر حملات قرار دارد. به ویژه بعد از سرمایه‌هایی که از حساب بانک بنگلادش در فدرال رزرو آمریکا به سرقت رفت. 

استفان گیلدرادیل رئیس برنامه امنیتی مشتریان سوئیفت به رویترز، گفت: بانک‌هایی که از شبکه سوئیفت استفاده می‌کنند با حملات قابل توجهی روبه‌رو هستند و معمولاً یک پنجم آنها منجر به نتیجه می‌شود.

سوئیفت که مرکز آن در بلژیک قرار دارد پیشتر 3 حمله سایبری را به 3 کاربر سوئیفت از زمان فوریه فاش کرد اما اعلام کرد که آنها نتوانسته‌اند پولی را جابه‌جا کنند.

نامه سوئیفت به مشتریان هشدارآمیز بود و اینکه هکرها مرتب روش‌های خود را به روز می‌کنند تا اینکه سیستم بانکی را مختل کنند. یکی از این تاکتیک‌های جدید شامل استفاده از نرم‌افزارهایی است که اجازه می‌دهد تکنیک‌های جدیدی در کامپیوتر برای حمایت از این تکنیک در دسترس باشد.