Gerdab.IR | گرداب

معاون وزیر ارتباطات خبرداد:

کاهش هزینه اینترنت در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش هزینه استفاده از اینترنت در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات از دهه فجر خبرداد و گفت: ترافیک محلی و ملی روی این شبکه تعرفه کمتری دارد.

به گزارش گرداب نصرالله جهانگرد در یک نشست خبری در نمایشگاه الکامپ 22 از کاهش هزینه استفاده از اینترنت در قالب فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در دهه فجر خبر داد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: با افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در دهه فجر، دسترسی مردم به اینترنت افزایش و هزینه استفاده از این خدمات کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در فاز دوم این شبکه شاهد افزایش ظرفیت پهنای باند کشور و افزایش سرعت و تعداد دسترسی‌ها به این شبکه حتی از طریق وای‌فای خواهیم بود.

جهانگرد یادآور شد: به این ترتیب ارتباطات روستایی و بستر شبکه ملی اطلاعات نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به کاهش هزینه دسترسی به سرویس در شبکه ملی اطلاعات از دهه فجر گفت: با توجه به اینکه تولید ترافیک محلی و ملی روی شبکه ملی اطلاعات دارای تعرفه کمتری است، استفاده از این ترافیک نیازمند پرداخت هزینه کمتر خواهد بود.

وی از مصوبه جدید برای کاهش هزینه دسترسی به خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات خبرداد و گفت: براساس این مصوبه سهم دولت از درآمد ارائه خدمات محتوایی و تولید محتوا کاهش می‌یابد همچنین سهم دولت از درآمد اپراتورهای موبایل در بخش ارائه خدمات محتوایی نیز کاهش می‌یابد تا تولیدکنندگان محتوا مجال بیشتری برای مشارکت در تولید محتوای بومی داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از اعتبار 300 میلیارد تومانی دولت الکترونیک در بودجه سال آینده خبرداد و اظهار امیدواری کرد: با این اعتبار پورتال واحد خدمات دستگاه‌های دولتی شکل گیرد.

وی همچنین از حضور 3 هیأت رسمی از کشورهای چین، تایوان و مالزی در نمایشگاه الکامپ خبرداد.