Gerdab.IR | گرداب

عزت الله ضرغامی:

ساماندهی شبکه های اجتماعی در دستورکار شورای عالی فضای مجازی قرار گرفت

تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: ساماندهی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در دستورکار این شورا قرار گرفته است.

به گزارش گرداب؛ عزت الله ضرغامی روز جمعه در گفت وگویی افزود:ساماندهی فضای مجازی در حوزه های مختلف در دستورکار شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته و در آینده نزدیک تصمیماتی در حوزه های مختلف اتخاذ خواهد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال رفع فیلترینگ از شبکه اجتماعی توئتیتر وجود دارد یا خیر؟ گفت:بنده هیچ حسابی یا صحفه شخصی در توئتیتر ندارم و نمی دانم چه کسی یا کسانی این صفحه را به نام بنده ساخته اند.
ضرغامی در خصوص فیلتر شدن برخی از بازی های اینترنتی موبایل محور از جمله بازی ' کلش آف کلنز ' نیز گفت: در مورد بازی ها اطلاعاتی دقیقی ندارم و نمی توانم اکنون اظهار نظر کنم.
عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص احتمال انتقال سرورهای تلگرام به ایران نیز گفت:از جمله درخواست های که بنده در شورای عالی فضای مجازی بارها بر آن تاکید کرده ام مساله انتقال شبکه اجتماعی تلگرام به داخل ایران بوده است.
ضرغامی گفت: شبکه های اجتماعی باید یک توانمندی در ارایه خدمات سالم و مفید به مردم را داشته باشند که با انتقال سرورها به داخل کشور می توان این خدمات سالم و مفید را به صورت گسترده به مردم ارائه کرد.
وی گفت:برای انتقال دادن این سرورها به ایران نیز وزارت ارتباطات در این زمینه اقداماتی کرده اند و باید دید در آینده این اقدامات به کجا می انجامد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شورای عالی فضای مجازی به منظور شرکت در آیین گرامیداشت نهم دی ماه به شهرکرد سفر کرده بود.
منبع: ایرنا