احتمال هک سیستم‌های انتخابات الکترونیک انگلیس

احتمال هک سیستم‌های انتخابات الکترونیک انگلیس
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵

در سیستم‌های انتخابات الکترونیک احتمال وقوع حملات هکری و مخدوش شدن نتیجه انتخابات وجود دارد و باید نسبت به حملات سایبری هشیار بود.

به گزارش گرداب ، رئیس سابق سازمان اطلاعات انگلیس (MI6) درباره استفاده از سیستم‌های انتخابات الکترونیک در انگلستان هشدار داد، زیرا احتمال هک شدن این سیستم‌ها در حملات سایبری بسیار بالا است.
جان ساورز اظهار کرد، روش سنتی که با استفاده از کاغذ و خودکار رأی‌گیری انجام می‌شد، بسیار امن‌تر از روش‌های الکترونیکی است.
رئیس بخش جاسوسی سازمان اطلاعات انگلیس پیش از آنکه به این سمت منصوب شود، درباره حملات سایبری و احتمال نفوذ در حزب دموکرات ایالات‌متحده، توسط برخی کشورها همانند روسیه هشدار داده بود و ضمناً به این مسئله اشاره داشت که این حملات خود می‌تواند تهدید جدی برای انگلستان محسوب شود.
جان ساورز گفت: در حال حاضر تمامی انتخابات‌های مجلس و شوراها در انگلستان به‌صورت کاغذی برگزار می‌شود، اما کمیسیون تنظیم مقررات در سال 2015 تصویب کرد که سیستم رأی‌گیری الکترونیکی ایمن از سال 2020 مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
وی که از سال 2009 تا 2014 ریاست سازمان اطلاعات انگلیس را بر عهده داشته اظهار کرد، سیستم‌های انتخابات الکترونیک باید ازنظر امنیت مستحکم‌تر شوند.
او در مصاحبه خود با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا گفت: «استفاده از شیوه کاغذ و خودکار که در آن رأی خود را درون صندوق می‌ریزید، بسیار امن‌تر از هر روشی است که آن را انتخابات الکترونیک می‌نامید».
«تنها مشکل اینجا است که نسل‌های جدید علاقه زیادی به انجام کارها از راه دور و توسط سیستم‌های الکترونیکی دارند».
«وقتی شما اکثر کارهای خود را آنلاین انجام دهید، درنتیجه بیشتر در معرض حملات سایبری قرار دارید، نسبت به کسی که کارهایش را با کاغذ و خودکار انجام می‌دهد».
وی ایجاد یک فضای سایبری جدید با سرعت‌ بالا بین ایالات مختلف یک کشور را پیشنهاد کرد.
سازمان سیا و اف‌بی‌آی در ماه گذشته به این نتیجه رسیدند که کشور روسیه در هک حزب دموکرات و افشای ایمیل‌ها دست داشته و این کار را برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام داده است.
در همین رابطه، باراک اوباما با اخراج 35 دیپلمات روسی و بستن دو مرکز دیپلماتیک در نیویورک و مریلند، هک حزب دموکرات و افشای ایمیل‌ها توسط روسیه را تلافی کرد.
رئیس فعلی سازمان اطلاعات انگلیس (الکس جوان)، پیش از کریسمس 2017 هشدار داد که مسکو با استفاده از تکنولوژی به دنبال تهدید دموکراسی در انگلستان است.
ضمناً الکس افزود: «تهدید دموکراسی خطر بسیار بزرگی است و باید توسط تمام کسانی که نسبت به دموکراسی در جهان ارزش و اهمیت قائل‌اند موردتوجه قرار گیرد».
درنهایت سخنگوی دفتر کابینه کشور انگلیس اعلام کرد: فعلاً هیچ برنامه‌ای برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در انگلستان اعلام‌ نشده است.