به رغم موافقت با یافته آژانسهای اطلاعاتی؛

ترامپ: روسیه متهم نیست

ترامپ: روسیه متهم نیست
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵

رئیس جمهور منتخب آمریکا اظهار داشت که هک سرور «کمیته ملی حزب دموکرات» هیچگونه تأثیری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگذاشته است.

به گزارش گرداب ، روزنامه نیویورک تایمز نوشت : «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا پس از دیدار با مقامات  اطلاعاتی آمریکا در «برج ترامپ» شهر نیویورک، اعلام کرد که هک سرور «کمیته ملی حزب دموکرات»، هیچگونه تأثیری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگذاشته است.

وی پس از این نشست اطلاعاتی، با انتشار بیانیه ای موضوع هک شدن «زیرساخت سایبری نهادهای دولتی، کسب و کارها و سازمانهایی از جمله کمیته ملی دموکرات آمریکا» را تصدیق کرد؛ اما در ادامه افزود که این هک شدن «مطلقاً هیچگونه اثری بر نتایج انتخابات نداشته است».

همچنین  خبرگزاری فرانسه گزارش داد، دونالد ترامپ پس از این نشست گفته است روسیه را به نفوذ رایانه ای در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم نمی کند. ­­

مقامات اطلاعاتی آمریکا در این نشست نود دقیقه ای، شواهد و مدارکی دال بر هک حسابهای کاربری سازمانهای سیاسی و اعضای کمپین هیلاری کلینتون و انتشار عمومی مکاتبات آنها را- که با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا انجام شد- به دونالد ترامپ ارائه نمودند. این در حالی است که رئیس جمهور منتخب آمریکا اندکی پیش از این نشست، نتایج تحقیقات آژانسهای اطلاعاتی را مورد تردید قرار داده بود.

مقامات اطلاعاتی که در این نشست حضور داشتند، عبارت بودند از: «جیمز کلاپر» مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا که روز پنج شنبه در اظهاراتی مدعی شد که بیش از گذشته از نقش روسیه در حملات سایبری اخیر علیه انتخابات آمریکا «مطمئن» است؛ «جان اُ. برنان» مدیر سیا؛ دریادار «مایکل اِس. راجرز» رئیس آژانس امنیت ملی و فرمانده مرکز فرماندهی سایبری آمریکا؛ و «جیمز بی. کومی» مدیر اِف. بی. آی.

شایان ذکر است که این نشست در حالی برگزار شد که میان آژانسهای اطلاعاتی آمریکا و رئیس جمهور منتخب این کشور که نقش روسیه در اینگونه حملات سایبری را مورد تردید قرار داده و یافته های آژانسهای اطلاعاتی را دارای انگیزه سیاسی می داند، تنش قابل ملاحظه ای بوجود آمده است.