تهدید ویکی‌لیکس به افشای اطلاعات کاربران توئیتر

تهدید ویکی‌لیکس به افشای اطلاعات کاربران توئیتر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵

سازمان افشاگر ویکی‌لیکس به تازگی مدعی شده که قصد دارد اطلاعات شخصی صدها هزار کاربر تائید شده توئیتر را منتشر کند.

به گزارش گرداب ، یواس‌ای تودی نوشت: یک حساب توئیتری مرتبط با این ویکی لیکس اظهار کرده که یک پایگاه داده آنلاین می‌تواند حاوی اطلاعات حساسی از جمله روابط خانوداگی و مسائل مالی باشد.

حساب کاربری نیروی عملیاتی ویکی‌لیکس طی پستی در این شبکه اجتماعی نوشت: ما به ساخت یک پایگاه داده آنلاین توسط حساب‌های کاربری تائید شده در توئیتر و اطلاعات خانوادگی، شغلی، مالی و مسکونی آنها فکر می‌کنیم.

در توئیت بعدی این حساب آمده است: ما به دنبال متغیرهای گسسته(پدر / سهام / عضویت حزبی) واضحی هستیم که بتوانیم آن‌ها را در نرم‌افزار هوش مصنوعی‌مان قرار دهیم. پیشنهاد دیگری دارید؟

ویکی‌لیکس در مصاحبه‌ای در توئیتر اظهار کرده بود که این سازمان به دنبال توسعه یک سنجش برای درک شبکه‌های تأثیرگذار بر اساس نمودارهای مجاورت است.

شبکه اجتماعی توئیتر استفاده از داده‌های این سایت را به منظور اهداف نظارتی و جاسوسی ممنوع کرده است. در بیانیه این شبکه آمده است: انتشار اطلاعات شخصی و محرمانه یک شخص دیگر، نقض قوانین توئیتر است.

توئیتر از اعلام تعداد کاربرانی که حساب‌های تائید شده دارند، خودداری کرده اما حساب توئیتری "تائید شده" اکنون ۲۳۷ هزار حساب تایید شده را دنبال(فالو) می‌کند.

حساب توئیتری "تائید شده" هویت کاربر را با نمایش یک علامت آبی رنگ تصدیق می‌کند. به گفته این سایت اجتماعی، زمانی یک حساب تائید می‌شود که تبیینی از منافع عمومی باشد. این ویژگی در سال ۲۰۰۹ و پس از شکایت اشخاص مشهور در مورد افرادی که هویت آنها را بر روی سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی جعل می‌کنند، ایجاد شد.

ویکی‌لیکس گفته که هدف آن با کاری که ویکی‌پدیا یا لینکداین در مورد دنبال کردن روابط انجام می‌دهد، تفاوتی ندارد.

این سازمان در آخرین توئیت خود در روز جمعه اظهار کرد: هدف ما بررسی شبکه روابطی است که تاثیر گذار است، نه انتشار آدرس آن‌ها.

این کار ویکی‌لیکس با انتقاد شدید کاربران توئیتر روبرو شده است. این سازمان پیش از این نیز برای انتشار اطلاعات شخصی مانند شماره‌های امنیت اجتماعی در اسنادی که منتشر کرده بود، مورد انتقاد قرار گرفته بود.