وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛

وزارت ارشاد مسئول صیانت از فضای مجازی

وزارت ارشاد مسئول صیانت از فضای مجازی
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵

سید رضا صالحی امیری گفت: برای صیانت از فضای مجازی و سالم سازی محیط ، وزارت ارشاد مسئولیت نظارت بر خبرگزاری ها، کانال های خبری و کانال های تلگرامی را عهده دار شد.

به گزارش گرداب ، سید رضا صالحی امیری ، در حاشیه سفر به مازندران و در جمع خبرنگاران،  درباره برنامه های این سفر، اظهار کرد: با دو برنامه وارد استان شدیم ؛ نخست حضور در همایش ملی نیما یوشیج بود که با همراهی استاندار دلسوز و سختکوش  استان انجام شد و برنامه دوم هم دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر ، نخبگان و ائمه جمعه محترم .

وی در ادامه ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله فاضل، افزود: به دلیل رابطه عاطفی که با آیت الله فاضل داشتم همیشه به ایشان علاقه مند بودم و از وجود ایشان بهره مند شدم . آیت الله فاضل  قبل  و بعد از انقلاب از نمادهای دینی استان و شهرستان بابل بودند، شخصیت فرهیخته ای که با داشتن  درجه اجتهاد کمترین ادعایی نداشت و قرب الی الله  را محور کار خود قرار داده بود. نسل جوان زمان ما از معرفت ،  شخصیت ایشان بهر مند شد و به خاطر دارم که در دوران دبیرستان در یکی از حجره های مدرسه صدر به خدمت ایشان می آمدیم و ایشان با خواندن روایات ما را ارشاد می کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه فضای مجازی، گفت: ما در شورای عالی فضای مجازی که به ریاست رئیس جمهور و حضور  سران قوا و مسئولین کشوری است در بحث های جدی و سیاستگذاری  و حوزه برنامه های نظارتی – صیانتی اقدام می کنیم.
صالحی امیری ادامه داد: از جمله مصوبات جدی که داشتیم ، مقرر شد برای صیانت از فضای مجازی و  سالم سازی  محیط ، وزارت ارشاد مسئولیت نظارت بر صاحبان خبرگزاری ها، کانال های خبری و کانال های تلگرامی را  عهده دار شود . اما در سطح کشور  نیازمند برنامه ریزی های  جامع و همه جانبه برای صیانت ، پالایش و سالم سازی شبکه های  اجتماعی  و مجازی  برای بهره برداری  نسل جوان هستیم .

وی در ادامه گفت: در این راه نیازمند برنامه های بلند مدت هستیم، در عین حال اقدامات را  شروع و از هفته گذشته اطلاعیه ای در فضای مجازی برای ثبت نام صادر کردیم  و در آینده نزدیک مردم شاهد برکات این اقدامات خواهند بود.