Gerdab.IR | گرداب

پست کاربران به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵

به مناسبت فرا رسیدن سالروز عملیات کربلای ۵ و بزرگداشت شهدای این عملیات برخی از کاربران در اینستاگرام خود تصاویر و متن هایی را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش گرداب ، 19 دی ماه سالروز عملیات كربلای 5 در سال 1365 یكی از نقاط برجسته دوران دفاع مقدس است. این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود، 28 سال پیش با رمز مبارک‌ یازهرا (ع) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز شد. سنگینی شرایط دشوار پس از عملیات کربلای 4 ضرورت انجام عملیات دیگری را ایجاب می‌کرد. در همین راستا برخی از کاربران در اینستاگرام خود تصاویر و متن هایی را به اشتراک گذاشتند.

کاربری نوشت:

"به مناسبت سالروز عملیات کربلای5؛ مردان شیر پر غضب کربلای پنج، کردند برعدو غلبه کربلای پنج یادش بخیر روز و شب کربلای پنج، شبهای پر ز تاب و تب کربلای پنج، آری همانکه هست چنان بدر انقلاب فرمود رهبری است شب قدر انقلاب، آن شب مقدرات خدا را رقم زدند، برروی فرش عرش نشینان قدم زدند، با خون خویش گوشه ایران حرم زدند، گفتندیاعلی و ز زهراش دم زدند،فرزند های فاطمه شیران یل شدند، با دست مادرانه زهرا بغل شدند،آن شب شلمچه غرق مناجات عشق بود، هر گوشه ایش قبله حاجات عشق بود،انگارکه زمان ملاقات عشق بود.یک حمله بود نه. عملیات عشق بود،ذکری شگرف قائله راعاشقانه کرد، نام شلمچه را همه جا جاودانه کرد،این کار عشق بود اگر ماندگار شد،فتح الفتوح خارجِ از انتظار شد،یعنی شلمچه مرکز دارالقرار شد، خاکش اگر وجب به وجب گریه دارشد،از این بُوَدکه پاش به دریا گرفته است،عطر حضور حضرت زهرا گرفته است،درکربلای پنج ستم کیش و مات شد،ازجانب ائمه به ما التفات شد
رمزی ظهور کرد که باب النجات شد،خاک شلمچه علقمه بی فرات شد،آنسان که شیر ام بنین گفت یاحسین،هرکس فتاد روی زمین گفت یاحسین،وقتش رسیده دیده چو باران کنیم باز،کاری شبیه خواندن قرآن کنیم باز،یاداز ستاره های درخشان کنیم باز،غرق غرور یادشهیدان کنیم باز،آنانکه در شریعه خون دست وپا زدند،درسجده های عشق خداراصدازدند،آن عده ای که مثل پرستوشدند و بعدخورشیدهای گنبد مینو شدند و بعد محرم شدند و فارغ غضّوا شدند و بعد زوار روی ضامن آهوشدند و بعد همسایه های عشق به عرش برین شدند تندیس های عزت ایران زمین شدند، آن روزها رشادتشان چاره سازشد،چون پرچمی سه رنگ که در احتزاز شد.خونین شدند و ملت ماسرفرازشد،پ رپرشدند و سفره ایثارباز شد،از خونشان که پایه دین استوار گشت.نسل مدافعان حرم آشکارگشت،خواهید اگرنگاه به آیینه هاکنید، پلک بصیرتی زده و چشم واکنید.وانگه نظربه سوریه و کربلا کنید،سربازهای سینه سپر را دعاکنید،تاعشق شان شبیه اویس قرن شود با دستشان بنای ستم ریشه کن شود،آنان که درپناه حرم سرسپرده اند،ابیات رابه مصرع آخر سپرده اند،در طوف عشق دل به کبوترسپرده اند،خود رابه این برادر و خواهرسپرده اند،تا که مباد خشت حرم جابه جا شود،پای حرام زاده به این خانه وا شود،این عده ای که بال گشودند کربلا،ای کاش روز. واقعه بودند کربلا،کز گوش گوشواره ربودند کربلا،رخسارها تمام کبودند کربلا،آن روز که حسین به پیکر سری نداشت،ناموس کردگار. به سر معجری نداشت."
پست کاربران به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5


کاربری نوشت:
"زمستان 1391 / شلمچه.سی و چند سال بعد از کربلای4 و 5"

پست کاربران به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5

کاربری نوشت:

"نگاهم یاد یاران کرده امشب. 19 دی ماه سالروز  آغاز عملیات کربلای 5 گرامی باد.حاج قاسم سلیمانی در جمع رزمندگان عملیات کربلای 5."


پست کاربران به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5

کاربری نوشت:

"کسے چه مے داند،شاید کربلای5 ادامه چشمان بے خواب تو باشد. 19 دے ماه سالروز عملیات کربلای 5 گرامے باد."

پست کاربران به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5

کاربری نوشت:

"اگر این شهدایی که شلمچه یادگار آنهاست نبودند امروز در این کشور از استقلال ملی، شرف ملت، از اسلام هیچ نشان برجسته ای نبود. یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین کربلای 5 را گرامی می داریم."
پست کاربران به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5


کاربری نوشت:
"یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین کربلای 5 را گرامی می داریم. نوزدهم دی ماه سالروز عملیات پیروزمندان کربلای 5 تسن پس از پایان این عملیات بود که تلاش های بین المللی برای پایان دادن به جنگ افزایش یافت."

پست کاربران به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5

کاربری نوشت:
"باذن الله.شهادتت مبارک سالروز شهادت.فرازی از وصیت نامه  شهید جواد شاعری از غواصان  لشکر۱۰ سیدالشهدا (ع). پدرم! چندی ست که جنگ بین من و شما فاصله مکانی ایجاد کرده، اما بدانید با تمام فراز و نشیبی که زندگی دارد، بین من و شما قرب معنوی و ابدی وجود دارد.اینک فرزند شما یکی از علی اکبرهاییست که به شوق دیدار مولایش ابا عبدالله (ع) عزم میدان نبرد کرده است، تا در صف اصحاب عاشورایی عشق جان به جان آفرین تسلیم کند.پی نوشت: عجب تشرف سبزی جنون مریدت کرد قرار بود بمیری خدا شهیدت کرد."

پست کاربران به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5

کاربری نوشت:
"این شبها ساگرد عملیات کربلای پنج در منطقه عملیاتی شلمچه است.سرمای شبهای زمستان با آتش توپخانه دشمن گرم می شد."

پست کاربران به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5

کاربری نوشت:
"نقش شهید کاظمی‌ در عملیات کربلای پنج فراموش نشدنی است.شهید احمد کاظمی از ابتدای جوانی برای دفاع از کیان نظام اسلامی وارد سپاه شد و در طول عمر با برکت خود به یکی از سرداران بزرگ اسلام با دانش و تجربه فراوان تاکتیکی تبدیل شد.سردار جعفری به نقش شهید کاظمی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهید کاظمی در دوران دفاع مقدس و در عملیا‌ت‌های مختلف، در سخت‌ترین شرایط بیشترین موفقیت‌ها را به دست‌آورد و نقش وی در عملیات کربلای پنج فراموش نشدنی است.وی گفت: فرمانده شهید نیروی زمینی سپاه و دیگر فرماندهانی که در حادثه سقوط هواپیما به شهادت رسیدند، مجموعه‌ای از توانمندی ،تجربه، شهامت و ایثار بودند که فقدان آنها جبران‌ناپذیر است.مصاحبه با محمد مهدی کاظمی.در آستانه سالروز عملیات کربلای ۵ از رشادت های شهید کاظمی اگر مطلبی به خاطر دارید بفرمائید.شهید کاظمی ۲۸ سال پیش همین موقع رفت که شهید بشود ولی نشد. ۱۹ سال بعد همان موقع شهید شد. شاید همان روز و ثانیهای که پایش را از سنگر بیرون میگذارد و موشک میآید داخل سنگر و همه به شهادت میرسند و او جا میماند. شهید کاظمی بلند میشود و سرش به سقف سنگر میخورد و زخمی میشود. همه فکر میکردند حاج احمد شهید شدند. در نجف آباد به پدر و مادر و همسر او خبر دادند که احمد به شهادت رسیده است.عملیات کربلای ۵ سال ۶۵ بود و پدر نیز دقیقاً ۱۹ سال بعد همزمان با سالروز عملیات کربلای ۵ سال ۸۴ شهید میشود. جالب است و باید حکمتها و مقدرات خداوند متعال را دید که در این ۱۹ سال شهید کاظمی باید چه کارهایی را انجام میداده و چه میشود که میماند و اصلاً چه تقدیری است که جا بماند و ۱۹ سال بعد همان موقع به فیض شهادت نایل آید!، احمد کاظمی چرا باید در این ۱۹ سال حسرت این مدت را بخورد.پ.ن:1 روز تا آسمانی شدن!"

پست کاربران به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5

کاربری نوشت:
امروز ۱۹ دی ماه بود.شاید خیلی ها نمیدونستن امروز سالگرد شروع عملیات "کربلای پنج" بود. عملیاتی موفقیت آمیز که منجر به شهادت تعداد زیادی از رزمندگان اسلام شد.نگاه معصوم رزمنده داخل عکس حکایت دارد از انتظار آنان از ما....اینکه راهشان را ادامه دهیم و از خونشان سوء استفاده نکنیم. پی نوشت :عموی بنده ی حقیر هم در این عملیات در ۲۳ دی ماه سال ۶۵ در شلمچه در حالی که هنوز ۱۸ سال هم نداشت به شهادت رسید.هر دو پا و یک دستش در این عملیات از بدنش جدا شد تا امروز روی سنگ قبرش بنویسیم: از گمشده دست و پای ما میپرسید/عشق آمد و دست و پای خود گم کردیم.دست و پایش جدا شد تا امروز ما با بدن سالم در شهر راه برویم و بگوئیم خانواده شهدا بردند و خوردند.خانواده شهدا سهمیه گرفتند و بگذریم.اگر توانستی یک لحظه عمویم را به من برگردانی تمام."

پست کاربران به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5