فراخوان اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی منتشر شد

فراخوان اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی منتشر شد
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵

اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی با هدف، ترویج و توسعه فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی، تقویت مبانی اعتقادی و دینی برای اقشار مختلف جامعه بویژه نوجوانان و جوانان در فضای مجازی فراخوان داده است.

به گزارش گرداب، فضای مجازی، فرصت‌های فرهنگی اجتماعی بسیاری به همراه دارد. اگر تهدیدها فراوان است به طور قطع فرصت‌ها نیز کم نخواهد بود و نبایستی از آن غفلت کرد. بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و لزوم استفاده‌ حداکثری از آن در تبلیغ فرهنگ و ارزش‌های دینی و الهی بایستی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌ای دستگاه‌ها و نهادهای حوزه دین و فرهنگ باشد. مقام معظم رهبری همدر این رابطه فرموده‌اند : «به اعتقاد من، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است. » 
 
ستاد اقامه نماز نیز با درک این واقعیت تلاش خود را معطوف داشته تا از طریق برگزاری جشنواره نماز و فضای مجازی با دعوت از خیل عظیم مخاطبان به ویژه جوانان در این برنامه معنوی، معارف نماز را در این عرصه تاثیرگذار، منتشر کند. 
 
از جمله اهداف این جشنواره، ترویج و توسعه فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه بویژه نوجوانان و جوانان، تقویت مبانی اعتقادی و دینی نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، شناسایی و تجلیل از فعالان نماز در عرصه فضای مجازی، کاهش آسیب‌های فضای مجازی از طریق گسترش پیام‌ها و محتواهای نماز است. 
 
مخاطبان این جشنواره از گروه سنی 13 سال به بالا است و موضوعات پیشنهادی عبارتند از نماز در قرآن و روایات، نماز و شهدا، نماز و خانواده، نماز و تربیت دینی، نماز و مدرسه، نماز و وحدت اسلامی، نماز و گفتمان انقلاب اسلامی، نماز و سبک زندگی ایرانی اسلامی، نماز و شیوه‌های کارآمد در تبلیغ و دعوت به نماز. 
 
موضوع ویژه جشنواره هم شامل، نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی است. بخش‌های جشنواره هم عبارتند از، بخش عمومی که شامل؛ " ایجاد وب سایت و وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی(کانال نماز)، آلبوم‌های تصویری نماز با اولویت طرح‌های گرافیکی، استیکرهای نماز، پاورپونت سازی" و بخش تخصصی که شامل؛ "کدنویسی قالب سایت و وبلاگ، اینفوگرافیگ نماز، نرم افزارهای تلفن همراه (موبایلی)، کلیپ‌های کوتاه نماز(پویانمایی، موشن گرافیک، رئال)." 
 
نحوه ثبت نام در این جشنواره به شرح زیر است: 
 
*ثبت نام در سامانه جشنواره به نشانیwww.chb-namaz.ir 
 
*تکمیل فرم ثبت نام در سامانه الزامی است. 
 
*آدرس اثر و یا مجموعه آثار باید در فرم ثبت نام آپلود شود و حداکثر فضای آپلود 2MG باشد. 
 
شرایط شرکت و پذیرش آثار در جشنواره: 
 
* آثار ارسالی صرفاً باد در موضوع جشنواره باشد. 
 
* شرکت در چند بخش از بخش‌های جشنواره بلامانع است. 
 
* کدنویسی به انتخاب دو زبان و تکنولوژی خاص یعنی PHP و ASP.NET به صورت اختیاری. 
 
* قالب سایت و وبلاگ متناسب با موضوع باشد و در ایجاد وبلاگ از سایت‌های مرجع ایرانی استفاده شود نظیر بلاگفا / رزبلاگ و ... 
 
* حداقل عناصر تشکیل دهنده سایت و وبلاگ کمتر از 10 موضوع نباشد نظیر: خبر، مقاله، خاطره و داستان، معرفی کتاب، اولیاء و ابرار، کلیپ های کوتاه، عکس، آیات و روایات، آموزش نماز، پرسش و پاسخ و ... 
 
*حداقل پست های هر موضوع کمتر از 14 عنوان نباشد. 
 
*داشتن شمارشگر بازدید الزامی است. 
 
* آثار وب سایت، وبلاگ و کلیپ‌های کوتاه به دو صورت گروهی و انفرادی قابل ارائه و مدیریت هستند. 
 
* تصویر سازی و ایکون‌ سازی با استفاده از نرم افزار دانلود Photodex ProShow Gold 
 
*تصاویر بکار رفته در آلبوم‌های تصویری باید به صورت مجزا و در فرمت jpg یا tif با حجم حداقل mb1 و حداکثر با اندازه 70*50 و رزولیشن 3000 همراه با اثر ارسال شود. 
 
* آثار ارائه شده با موضوع اینفوگرافیک باید در فرمت‌های jpg-psd-tif با حجم حداقل mb 2و حداکثر با اندازه 70*50 و رزولیشن 300 باشد. 
 
* آثار ارسالی صرفاً باد به زبان فارسی باشد. 
 
* آثار ارائه شده با موضوع کلیپ‌های کوتاه باد در یکی از قطع‌ های Full HD- HDV - DV و لزوماً با فریم ریت‌های 25p یا 50i با حداکثر زمان 155 دقیقه به دبیرخانه ارسال شود. 
 
*فرمت‌های قابل ‌پذیرش: MXF- MOV (H.264) - MPEG 4 (H.264) - MPEG 2. 
 
* آثار ارائه شده در دو بخش: فنی، گرافیکی و محتوایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و برندگان از مجموع امتیاز هر دو بخش معرفی خواهند شد. 
 
* آثار ارسالی در موضوع ساخت نرم افزارهای موبایلی باد تحت سیستم عامل‌های Android وiOS اجرا گردد. 
 
*ساخت نرم افزار در هر دو ساختار منجر به دریافت امتیاز تشویقی از سوی کمیته داوران خواهد شد. 
 
* محتوای کانال باید از موضوعات پیشنهادی باشد و اعضای آن کمتر از 100 نفر نباشد. 
 
* آثار ارائه شده در موضوع پاورپوینت سازی باید از 20 اسلاید کمتر نباشد. 
 
*نوآوری گرافیکی اسلایدها و موضوع بندی مطالب و استفاده از افکت‌های زیبا و متناسب ملاک ارزیابی هیات داوران خواهد بود. 
 
ارسال فایل اصلی آثار تولید شده به دبیرخانه الزامی است. بدیهی است تا زمان دریافت اصل آثار، فایل کم حجم بارگذاری شده در سامانه ثبت نام و قسمت مدیریت کانال جشنواره ملاک داوری خواهد بود. 
 
مهلت ثبت نام و شرکت در جشنواره از پانزدهم دی ماه الی بیست و پنجم بهمن 95 است و زمان و نحوه اعلام نتایج دهم اسفند ماه 95 از طریق سایت جشنواره است. به110 نفر از برگزیدگان هدایایی ارزنده تقدیم می‌شود. مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان در نیمه دوم اسفند ماه 95 در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود. 
 
دبیرخانه جشنواره: 
 
استان چهارمحال و بختیاری- شهرکرد - میدان قدس- ابتدای خیابان شریعتی - ستاد اقامه نماز استان 
 
کدپستی : 8814654535 
 
تلفن : 33330030-33330770 - 038 
 
سامانه ثبت نام و پایگاه اطلاع رسانی جشنواره : www.chb-namaz.ir 
 
پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز کشور : www.namaz.ir 
 
سامانه پیام کوتاه ستاد اقامه نماز کشور : 1000017 
 
کانال رسمی جشنواره در تلگرام : NamazJashnvareh1395@