سایت مشاور امنیت سایبری ترامپ امن نیست!

سایت مشاور امنیت سایبری ترامپ امن نیست!
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵

خبرنگاران می‌گویند جولیانی که دارای سایت شخصی ناامن است، چگونه می‌تواند امنیت سایبری میلیون‌ها شهروند آمریکایی را تامین کند؟!

به گزارش گرداب، خبرنگاران رسانه‌های گوناگون و متخصصان امنیتی به همین علت وی را به باد انتقاد گرفته‌اند و می‌گویند فردی که تا بدین حد به مقوله‌های امنیتی بی‌توجه است چگونه می‌خواهد به امنیت سایبری میلیون‌ها آمریکایی رسیدگی کرده و در این زمینه ایفای نقش کند.

آنها می‌گویند سایت شخصی جولیانی مشکلات امنیتی متعددی دارد و در آن از نرم افزارهای منسوخ استفاده شده است. کارشناسان هشدار می دهند که این سایت در برابر خطر هک شدن فوق‌العاده آسیب پذیر است.

جولیانی از زمان پایان دوره فعالیت خود به عنوان شهردار نیویورک در سال ۲۰۰۱ به عنوان مشاور امنیتی خدمات زیادی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. وی که حامی سرسخت دونالد ترامپ است ابتدا قرار بود وزیر خارجه آمریکا شود. اما در نهایت مشاور امنیت سایبری او شد.

سایت giulianisecurity.com که وی در آن مشاوره های امنیتی خود را ارائه می‌دهد، از نسخه‌ای قدیمی از سیستم مدیریت محتوای جوملا استفاده می‌کند که از چهار سال پیش منسوخ شده و دارای حفره های امنیتی متعددی است.همچنین وی از نسخه‌ای از PHP استفاده می‌کند که در سال ۲۰۱۳ عرضه شده است.

متخصصان امنیتی می‌گویند با یک بررسی ساده موفق به شناسایی ۴۱ آسیب پذیری عمومی و ۱۹ حفره امنیتی در سایت وی شده‌اند و به نظر می‌رسد وی ابتدا باید سطح امنیت سایت خودش را ارتقا بخشد.

یک نکته جالب دیگر منقضی شدن گواهی SSL سایت جولیانی است که باعث می شود اطلاعات رد وبدل شده در این سایت با اندکی تلاش قابل رویت برای اشخاص ثالث باشد.