Gerdab.IR | گرداب

رئیس کل دادگستری هرمزگان تشریح کرد:

جزئیات تازه از دستگیری 32 نفر از مدیران و اعضای کانال‌های تلگرامی

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در تشریح جزئیات تازه از دستگیری 32 نفر ازمدیران و اعضای کانال تلگرامی دراستان هرمزگان گفت: این افراد با تحریک اشخاص به انحرافات جنسی، گرایش به مضامین غیر اخلاقی و ایجاد پروفایل غیر واقعی به جذب بیش از سه هزار نفر در کانال‌های غيراخلاقی اقدام کرده بودند.

به گزارش گرداب، حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در تشریح جزئیات تازه از دستگیری 32 نفر ازمدیران و اعضای کانال تلگرامی در استان هرمزگان، بیان کرد: 32 نفر از مدیران و اعضای کانال تلگرامی با تحریک افراد به انحرافات جنسی ،گرایش به مضامین غیر اخلاقی و ایجاد پروفایل غیر واقعی، به جذب بیش از سه هزار نفر در کانال‌های غيراخلاقی مبادرت ورزیده بودند.

وی اضافه کرد: این افراد به انتشار محتویات مستهجن از قبیل ویدئو و عکس در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام اقدام می‌کردند که بر اساس بندهای "الف" و "ب" فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌ و به دستور مقام قضایی و با عملیات مرکز اطلاعات فضای مجازی نیروی انتظامی استان هرمزگان دستگیر شدند.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: در پی این اقدام قضایی، مدیران 78 صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی مذکور، دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند که گزارشات مردمی نقش موثری در شناسایی این افراد متخلف داشته است.

وی اضافه کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی استان هرمزگان و به دستور مقام قضایی؛ کارشناسان مرکز اطلاعات فضای مجازی و پلیس فتا در پوشش اطلاعاتی  با تلاش‌های شبانه روزی موفق به شناسایی این 78 کانال، گروه و اکانت در شبکه‌های اجتماعی مجازی شدند که  در جهت نشر اکاذیب، برهم زدن نظم عمومی، ایجاد رعب و وحشت در مردم، اشاعه مضامین ضد فرهنگی و تشویش اذهان عمومی به انتشار موارد غیر اخلاقی ،تبلیغات نامتعارف و غیر مجاز در حوزه اماکن عمومی اقدام می‌کردند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: با تکمیل مستندات، پرونده این افراد در حال رسیدگی است و به دستور مسئولان قضایی استان هرمزگان تعدادی از کانال مذکور مسدود شده است.

وی گفت: این اقدام در پی افزایش سطح مطالبات عمومی مردم به منظور برخورد با مجرمان مجازی و با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی و پالایش فضای مجازی از محتوای غیراخلاقی و مجرمانه  صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای آن، آسیب‌های فراوانی را نیز ایجاد کرده است، افزود: متأسفانه افزایش بیش از پیش محتوای ضد اخلاقی و ضد ارزشی که کیان خانواده را هدف قرار داده، از جمله این آسیب‌هاست.

این مقام قضایی دراستان هرمزگان همچنین با هشدار به افرادی که اقدام به ایجاد کانال‌های از این دست و  با محتوای غیراخلاقی می‌کنند، یادآور شد: دستگاه قضایی هرگز  اجازه نخواهد داد که عده‌ای سودجو با اقدامات مخرب،مجرمانه و هنجارشکنانه؛ امنیت عموم مردم و کاربران فضای مجازی را به خطر بیندازند.