بازنشستگی گوگل پلاس از هفته آینده

بازنشستگی گوگل پلاس از هفته آینده
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵

شرکت گوگل امروز اعلام کرد نسخه فعلی شبکه اجتماعی خود موسوم به گوگل پلاس را از تاریخ 24 ژانویه بازنشسته خواهد کرد و رابط کاربری جدید و جذابی برای آن طراحی خواهد کرد.

به گزارش گرداب، گوگل یک بار هم این سرویس را در سال 2015 بازطراحی کرد و برخی قابلیت های ارتباطی و مجموعه های تازه را به آن اضافه کرد،اما از آن زمان تا به حال تغییر عمده ای در گوگل پلاس ایجاد نشده است.
 گوگل پلاس در رقابت با دیگر شبکه های اجتماعی موفق چندان مورد توجه نبوده و کاربران زیادی هم ندارد. ولی گوگل اصرار دارد تا به هر نحو ممکن بر تعداد این کاربران بیفزاید.
حتی با وجود تغییر در ظاهر و طراحی گوگل پلاس، کاربران می توانند با کلیک کردن بر روی یک لینک در پایین و گوشه چپ این سرویس به حالت کلاسیک و قدیمی آن بازگردند. اما از 24 ژانویه این تغییر هم امکان پذیر نخواهد بود.
کاربرانی که هم اکنون بر روی لینک مذکور کلیک می کنند با پیامی هشداردهنده مواجه می شوند دال بر اینکه گوگل پلاس کلاسیک به زودی بازنشسته می شود و نسخه جدید آن به زودی از راه می رسد.
از جمله ویژگی های نسخه تازه گوگل پلاس می توان به پنهان کردن اظهارنظرهای کمتر مهم، امکان زوم کردن بر روی تصاویر در نسخه تحت وب گوگل پلاس و غیره اشاره کرد.