جنگ داخلی آمریکا در توئیتر ترامپ + سند

جنگ داخلی آمریکا در توئیتر ترامپ + سند
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵

اظهار‌نظرات دونالد‌ترامپ در مورد سیاست خارجه آمریکا در صفحه شخصی‌اش جنگی مجازی را در بین مسئولین آمریکایی به راه انداخته است.

به گزارش گرداب، در انتخابات آمریکا رقابت تندی بین دو نامزد از حزب‌های دموکرات "هیلاری کلینتون"، جهموری‌خواه "دونالد ترامپ" شکل گرفت، بلافاصله پس از اعلام نتیجه، حزب دموکرات روسیه را به طرفداری و دخالت در انتخابات این کشور متهم کردند این اتهامات بارها از سوی مسئولین و دولتمردان روسیه رد شد و ترامپ با سخره گرفتن آن را بهانه‌ای برای حاشیه سازی دموکرات‌ها تلقی کرد.

در روزهای پایانی دولت اوباما، رئیس سیا که آخرین روزهای خود را در این سازمان سپری می‌کند در مورد تهدیدات روسیه به تخت نشین آینده کاخ سفید هشدار داد. جان برنان رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" در مصاحبه با خبرنگار شبکه فاکس نیوز اعلام کرد پیام‌های توییتری ترامپ و واکنش‌های او به دور از عقل است و وی باید برای حفظ منافع آمریکایی مراقب حرف‌هایش باشد.




جنگ داخلی آمریکا در توئیتر ترامپ + سند

دونالد ترامپ که در اظهاراتش دخالت روسیه را در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رد کرده بود مورد انتقاد اعضای احتمالی کابینه خود نیز قرار گرفت. در همین راستا مایک پومپئو که از طرف ترامپ نامزد ریاست سازمان اطلاعات امنیت آمریکا معرفی شده است مسکو را تهدیدی جدی برای اروپا و آمریکا خوانده و پوتین را متهم به تلاش برای ایجاد شکاف در ناتو می‌کند.


در ادامه مصاحبه شبکه خبری فاکس نیوز با جان برنان آمده است که رئیس سابق سیا نظرات ترامپ را تهدیدی خوانده که آثار زیان بارش نه تنها به خود ترامپ بلکه به تمام کشور آمریکا برمی‌گردد، برنان گفته است: ترامپ به سرویس‌های امنیتی و رسانه‌های کشور خودش هم اعتماد ندارد و رسانه‌ها را با آلمان‌های نازی مقایسه می‌کند. 

این اظهارات برنان در پاسخ به توییت تند ترامپ بود که از رسانه‌ها خواسته تا برای انتشار اخبار کذب در مورد دخالت روسیه در انتخابات از مردم آمریکا عذرخواهی کنند.

جنگ داخلی آمریکا در توئیتر ترامپ + سند

گفتنی است که مسئولین بلندپایه کشور روسیه از جمله ولادیمیر پوتین بارها اتهامات آمریکایی‌ها را در مورد دخالت در نتیجه رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده اند.

جنگ داخلی آمریکا در توئیتر ترامپ + سند

دونالد ترامپ در پاسخ به مصاحبه تند رئیس کنونی سازمان سیا بازهم به توییتر خود سر زد و با انتشار پستی در صفحه شخصی خودنوشت: رئیس تمام شده سیا می‌خواهد مرا نسبت به تهدیدات روسیه برای آمریکا روشن کند و به من هشدار دهد اما او نمی‌تواند این کار را انجام دهد. روسیه در سوریه، کریمه و اوکراین مشغول است به نظر شما آیا این هشدارها کذب نیست؟

جنگ داخلی آمریکا در توئیتر ترامپ + سند
جنگ داخلی آمریکا در توئیتر ترامپ + سند


این دوگانگی در سیاست خارجه آمریکا به جنگ داخلی مخربی بین مسئولین آمریکایی تبدیل شده. حالا باید دید پس از تحلیف ترامپ و ورودش به کاخ سفید این جدال‌ها پایان می‌پذیرد؟