مراسم پایانی سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه ؛

اولویت رسانه ملی، بهره گیری از فضای مجازی و تلویزیون تعاملی

اولویت رسانه ملی، بهره گیری از فضای مجازی و تلویزیون تعاملی
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

رئیس سازمان صدا و سیما: یکی از اولویت های رسانه ملی استفاده از فضای مجازی و امکان تعاملی شدن رسانه از طریق پهن باند و ارتقای ضریب نفوذ برودکست و تلویزیون ، حتی برتر از گذشته است.

به گزارش گرداب، رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه بهره گیری از فضای مجازی و تلویزیون تعاملی اولویت های جدی صداوسیما است ، گفت: اجلاس سراسری فناوری رسانه ، اجلاسی پرکار و ارزشمند است که یک کارگاه تحقیقاتی ، پژوهشی و آموزشی به تمام معنا به حساب می آید.

 دکتر علی عسکری در مراسم  اختتامیه سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه ، افزود: مهمترین خصوصیت این اجلاس تبادل تجربیات، همدلی، همگرایی، هماهنگی و تخصصی بودن آن است و برگزاری سالیانه آن یکی از عوامل اصلی هماهنگی در حوزه های فنی و زیرساختی سازمان صدا و سیما به حساب می آید.

رئیس رسانه ملی گفت: ارایه بیش از 50 موضوع علمی و تبادل دانش در این اجلاس، نشان از نوآوری های ارزشمند و چشمه جوشان علمی و فناوری در رسانه ملی دارد، این خلاقیت ها در تمام حوزه های فنی سازمان وجود دارد و ارایه بیش از 200 نوآوری مختلف نمونه ای از آن است.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: رسانه ملی با حدود 65 شبکه تلویزیونی و 83 شبکه رادیویی در سپهر جهانی رسانه و در رقابت با شبکه های رقیب و دشمن فعال است .
وی گفت: حوزه فنی صدا و سیما نیز زیربنای سازمان و عملکرد عالی آن موجب افتخار و مباهات است و فعالان این حوزه مانند سربازان و سرداران گمنامی هستند که پیام های رسانه را به دست مخاطبان در کشور و سراسر دنیا می رسانند.
رئیس رسانه ملی گفت: صدا و سیما یکی از بزرگترین بنگاه های رسانه ای دنیا است به همان نسبت حوزه فنی سازمان هم یکی از بزرگ ترین حوزه های فنی رسانه ای جهان به حساب می آید.

وی گفت: حوزه "فنی" و "محتوایی" در سازمان همانند "جسم" و "جان" درهم تنیده شده اند و همچون جسم و روح در ارتباط هستند و کارآمدی و توانمندی فنی و محتوایی درکنارهم می تواند سازمان را به اهداف بلند خود برساند.

دکتر علی عسکری افزود: رسانه های منحرف معاند و ضداخلاق، که با حجم زیاد و پرتعداد بر روی سرزمین ایران برنامه پخش می کند، تخریب فرهنگ و هویت ملی و دینی ملت ایران را هدف قرار داده اند و این جریان رسانه ای با حمایت نظام سلطه عمل می کند. 

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد : برغم فشار سنگین رسانه ای از طریق ماهواره ها و نیز رسانه های فضای مجازی ، به لطف خداوند و تلاش نیروهای ارزشمند انقلابی و کوشا ، رسانه ملی از طریق شبکه های ملی ، استانی و بین المللی جایگاه خود را در تراز بالا حفظ کرده است و با وجود محدودیت های جاری، قادر است با تولیدات فاخر و برتر  فیلم و سریال و سایر قالب های رسانه ای جاذبه فایده بیشتری را برای مخاطبان و ملت شریف ایران فراهم آورد.

دکتر علی عسکری  افزود: در عرصه فضای سایبر یا "فضای مجازی" رسانه ملی در جایگاه واقعی خود نیست و عقب است اما مسیر حرکت و پیشرفت را شروع کرده است و امیدواریم که به تدریج به جایگاه واقعی خود برسد.
رئیس رسانه ملی تصریح کرد : یکی از اولویت های رسانه ملی استفاده از فضای مجازی و امکان تعاملی شدن رسانه از طریق پهن باند و ارتقای ضریب نفوذ برودکست و تلویزیون ، حتی برتر از گذشته است.

دکتر علی عسکری ادامه داد: حرکت در جهت ارایه سرویس تلویزیونی تعاملی (IPTV) یکی دیگر از سیاست های سازمان صدا و سیماست و حمایت و همکاری با ارایه دهندگان سرویس IPTV نیز از جمله اولویت های فوری رسانه ملی است.

در این مراسم با حضور دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما ، از چهار دستاورد بومی سازی شده معاونت توسعه و فناوری رسانه با هدف خودکفایی ، رادیو نماها شامل چهار رادیوی آوا ، جوان ، قرآن و مراکز استانها ، مرحله اول فیبر نوری استان خراسان رضوی و کتاب فناوران آسمانی درباره شهدای معاونت توسعه و فناوری صدا وسیما رونمایی شد.