Gerdab.IR | گرداب

آمريكا رسماً فتنه گران را تحت الحمايه خود اعلام كرد

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۹

اقدام اخير آمريكا يك آبروريزي بزرگ براي اپوزيسيون و جريان فتنه گر است و نشان مي‌دهد كه اين جريان آشوب طلب علناً تحت الحمايه دولتي جنايتكار است.

به گزارش گرداب روزنامه کیهان نوشت: دستور رئيس جمهور آمريكا براي تحريم 8 مقام ايراني به بهانه نقض حقوق بشر، پيوند كامل جريان فتنه و آشوب با واشنگتن را آشكارتر كرد.

اوباما ضمن نامه‌اي خواستار ممنوعيت صدور ويزا براي 8 مقام ايراني و ضبط دارايي‌هاي آنها -در صورت داشتن دارايي در آمريكا- شده است. اين افراد شامل سرلشكر جعفري، محسني اژه‌اي، حيدر مصلحي، حسين طائب (معاون اطلاعات سپاه)، صادق محصولي، مصطفي محمدنجار، احمدرضا رادان و سعيد مرتضوي هستند.

اين اقدام در حالي است كه افراد ياد شده نوعاً سفري به آمريكا نداشته‌اند و سپرده و دارايي‌اي نيز نزد بانك‌هاي آمريكايي ندارند. بنابراين اقدام اخير صرفاً اقدامي سمبليك در راستاي ابراز همراهي و همدلي با فتنه گراني است كه از دولت آمريكا خواسته بودند به بهانه حقوق بشر، از آنها حمايت كند.

سايت ضدانقلابي جرس كه از مبدأ لندن -و با كمك برخي فتنه گران مقيم داخل- مديريت مي‌شود، در ارزيابي اقدام اوباما نوشت: برخي مخالفان 13 آبان سال گذشته فرياد زدند اوباما، يا با اونا يا با ما. اوباما آن زمان هنوز چشم اميدي به اثربخش بودن مذاكرات با ايران در رابطه با پرونده هسته‌اي داشت اما او اكنون سير تازه‌اي در سياست خارجي خود گشود.
این سايت مي‌افزايد: كاخ سفيد در بيانيه خود تاكيد مي كند كه «آمريكا در كنار كساني در ايران مي‌ايستد كه خواهان شنيده شدن حرفهايشان هستند».

ارگان حلقه لندن نشينان با اذعان به سياسي بودن تحريم‌هاي جديد و ارتباط آن با ناكامي آمريكا در چالش هسته‌اي مي‌نويسد: اين تحريم‌ها بيش از هر چيز نشانه سردي واشنگتن از به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته‌اي با تهران است. ناظران معتقدند اگر آمريكا چشم انداز اميدوارانه نسبت به مذاكرات در آينده داشت احتمالا با تحريم مقام‌هاي ايراني به دليل نقض حقوق بشر، درصدد عصباني كردن آنان برنمي‌آمد. مي‌توان پيش‌بيني كرد كه اين مسئله باعث چنددستگي و اختلاف نظر در ايران براي گفت وگوهاي هسته‌اي در آينده شود.

جرس با بيان اينكه «اين تحريم‌ها حاوي پيامي براي مخالفان حكومت نيز هست و مخالفان در مجموع از اين تحريم‌ها استقبال كرده‌اند»، تلاش مي‌كند تحريم‌هاي نمادين اخير را مهم جلوه دهد و سپس مي‌نويسد: «مقامات جمهوري اسلامي مي‌توانند تحريم‌هاي هسته‌اي را با ادعاهايي نظير اينكه غرب مخالف پيشرفت ايران است توجيه كنند اما توجيه تحريم‌ها مربوط به نقض حقوق بشر به اين سادگي نيست و به احتمال زياد اختلاف درون هيئت حاكمه را تشديد خواهد كرد».(!؟)

اين تعابير هر چند از سر سوءتفاهم است اما نشان مي‌دهد كه چرا سران فتنه همواره تلاش كرده‌اند فشار تحريم‌ها را پررنگ و برجسته كنند و يكي از آنها همين اواخر گفت: «تحريم‌ها را بايد جدي گرفت». در واقع نوعي هماهنگي خارج و داخل در "تصويب" تحريم‌ها و "مانور تبليغاتي" روي آن انجام گرفته تا ضمن پمپاژ روحي جريان شكست خورده و سرخورده فتنه به عمليات رواني منفي عليه ملت ايران و جبهه حاميان انقلاب هم منجر شود.

همزمان با سايت جرس، شيرين عبادي از عناصر سلطنت طلب فراري در گفت وگو با دويچه وله، از اقدام اخير اوباما استقبال كرد و گفت: «اين يك نقطه عطف در تاريخ حقوق بشر است. در مورد نتيجه آن بر دولت ايران بايد صبر كنيم و پيش داوري نكنيم. افراد تحريم شده، همگي بعد از انقلاب روي كار آمده‌اند كه رابطه سياسي قطع بود، بنابراين اصولا اين آدم‌ها به آمريكا نرفته‌اند و طبيعي است كه نخواهند رفت. از اين رو، اين اقدام عملاً جنبه سمبليك دارد ليكن اميدواريم ساير كشورها هم تأسي كنند.»

از سوي ديگر سايت صهيونيستي بالاترين با اشاره به اقدام اخير اوباما -كه به نوعي رو شدن دست تزوير و فريب اوست- به همكاري با سازمان سيا و محافل اطلاعاتي آمريكا اعتراف كرد و نوشت: اين تحريم اگر چه ديرهنگام است ولي به هر حال مي‌تواند نقطه شروعي باشد. خبرنگاران آمريكا در سفر احمدي نژاد سوالات تكراري و كليشه‌اي از احمدي‌نژاد پرسيدند. ما بايد وظيفه خودمان را خوب انجام دهيم. فهرست تحريم آمريكا نيازمند كمك سبز ماست (!) ما بايد به آنها بگوييم كه چه كسي به چه دليلي بايد تحريم شود.

يادآور مي‌شود اقدام اخير آمريكا يك آبروريزي بزرگ براي اپوزيسيون و جريان فتنه گر است و نشان مي‌دهد كه اين جريان آشوب طلب علناً تحت الحمايه دولتي جنايتكار است كه ركورد نقض حقوق بشر در افغانستان و عراق و حتي درون خاك خود را شكسته و نقش مستقيمي هم در نقض حقوق بشر در فلسطين و برخي كشورهاي مرتجع منطقه دارد.