رومینگ ملی در متروی تهران اجرا می شود

رومینگ ملی در متروی تهران اجرا می شود
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۲ پروژه تلفن همراه از جمله راه اندازی دومین دیتاسنتر خدمات موبایلی و تاسیس ۴ شرکت دانش بنیان با هدف شتاب دهی به ایده های نوآورانه موبایل را افتتاح کرد.

محمود واعظی در آستانه دهه فجر صبح امروز  ۲۲ پروژه موبایلی این اپراتور را افتتاح کرد.

نصب و راه اندازی ۶۷۰۰ سایت موبایل مربوط به فناوری نسل ۴ و ۴.۵ تلفن همراه در ۳۸۶ شهر، نصب و راه اندازی ۴۷۳۰ سایت مربوط به اینترنت نسل سوم و پوشش ۸۵۲ شهر و ۹۰۲ روستا، همچنین نوسازی و توسعه ۸۷۳۴ سایت نسل دوم موبایل برای بهبود کیفیت مکالمه از جمله پروژه هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

همچنین ۴ شرکت دانش بنیان با مشارکت دانشگاه های صنعتی شریف، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه شیراز با هدف شتابدهی به ایده های نوآورانه تاسیس شده که امروز توسط وزیر ارتباطات افتتاح شد.

راه اندازی سرویس امضاء امن موبایل، راه اندازی رومینگ ملی نسل سوم، چهارم و ۴.۵ برای ارائه به اپراتور سوم تلفن همراه از جمله دیگر پروژه هایی بود که امروز افتتاح شد.

سرویس رومینگ ملی قرار است به صورت پایلوت در متروی تهران اجرایی شود.

در این مراسم، اپراتور همراه اول، دومین دیتاسنتر خدمات موبایل را نیز افتتاح کرد و پیاده سازی فاز دوم نسل جدید آدرس های اینترنتی با ظرفیت بیش از یک میلیارد آدرس IP برای ارائه خدمات اینترنت اشیاء و توسعه شبکه دیتای همراه اول با ظرفیت اتصال همزمان ۳۰ میلیون کاربر و نیز افزایش ۳۰۰ درصدی ظرفیت سوئیچینگ این شبکه موبایلی از دیگر پروژه هایی بود که توسط وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید.

در این مراسم اپراتور همراه اول از اتصال ۷ هزار سایت BTS نسل های ۳، ۴ و ۴.۵ تلفن همراه به شبکه فیبر نوری خبر داد.

همچنین ایجاد مرکز تبادل محتوا در چهار کلان شهر برای افزایش سرعت و سهولت دسترسی به محتوا و نیز اتصال به مرکز تبادل ترافیک شرکت ارتباطات زیرساخت برای تقویت تولید محتوای بومی از دیگر پروژه هایی است که امروز توسط وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید.