Gerdab.IR | گرداب

تجهیزات انتخابات الکترونیکی «هنگ» نمی‌کند

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

واعظی از آماده شدن زیرساخت‌های کشور برای برگزاری انتخابت ۹۶ به صورت ماشینی خبر داد و گفت: در این زیرساخت‌ها نهایت دقت به کار گرفته شده است.

به گزارش گرداب، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش این وزارتخانه برای فراهم کردن برخی از تجهیزات زیرساختی انتخابات تمام الکترونیکی خبر داد و گفت: ما همکاری بسیار نزدیکی با وزارت کشور در این زمینه داشتیم و داریم.
وی افزود: مذاکرات و جلسات خوبی داشتیم و پیشرفت خوبی در این زمینه برقرار شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای انتخابات الکترونیکی در حال آماده شدن است، اظهار داشت:‌ از الان به بعد بستگی به نظر شورای نگهبان و وزارت کشور دارد که برای چگونگی برگزاری انتخابات تصمیم بگیرند.
واعظی از آماده شدن زیرساخت‌های کشور برای برگزاری انتخابت بهار 96 به صورت ماشینی خبر داد و افزود: در این زیرساخت‌ها نهایت دقت به کار گرفته شده و نگران اخلال و یا همان اصطلاح هنگ شدن در این سیستم‌ها نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: این زیرساخت‌ها و سیستم‌ها در چارچوب و بستر شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود. ما انتخابات را در بستر اینترنت بین‌المللی انجام نخواهیم داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: بخش مربوط به الکترونیکی انتخابات بهار 96 در صورت تصمیم مجریان و ناظران در بستر شبکه ملی اطلاعات انجام خواهد شد نه اینترنت بین‌المللی.
منبع: تسنیم