هک رادیوهای آمریکا و پخش سرود ضدترامپ!

هک رادیوهای آمریکا و پخش سرود ضدترامپ!
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

هکرها از نقطه ضعفی که در فرستنده‌های محلی موج‌های اف‌ام (FM) وجود دارد استفاده کرده‌اند تا یک سرود ضد ترامپ را در سرتاسر آمریکا پخش کرده و پیام “لعنت به ترامپ” را به گوش رئیس جمهور این کشور برسانند.

به گزارش گرداب، هکرها از نقطه ضعفی که در فرستنده‌های محلی موج‌های اف‌ام (FM) وجود دارد استفاده کرده‌اند تا یک سرود ضد ترامپ را در سرتاسر آمریکا پخش کرده و پیام "لعنت به ترامپ” را به گوش رئیس جمهور این کشور برسانند.

گزارش شده که هکرها فرستانده های رادیو را به نحوی دستکاری کرده‌اند تا موزیک "لعنت به دونالد ترامپ” که توسط دو رپر به نام‌های YG و Nipsey Hussle خوانده شده را تکرار کنند.

به گزارش Ars Technica هکرها با استفاده از نقطه ضعفی که مربوط به فرستنده‌های غیر ایمن Barix Exstreamer بوده است این پیام را ارسال می‌کنند. این دستگاه‌ها به اینترنت متصل می‌شوند و در صورتی که ایستگاه‌های رادیویی مسائل امنیتی را در مورد آنها رعایت نکرده باشند به راحتی قابل هک شدن هستند. کمپانی باریکس در آوریل سال گذشته در مورد این مشکل امنیتی به ایستگاه‌های رادیویی هشدار داده و به آنها پیشنهاد کرده بود که از رمزهای 24 کاراکتری استفاده کنند و برای برقراری ارتباطات اینترنتی از دستگاه‌های خود حتماً از فایروال و VPN استفاده کنند.

این هشدار پس از اینکه یکی از ایستگاه‌های رادیویی در کلرادو با همین تکنیک مورد حمله قرار گرفت توسط باریکس منتشر شد.

خبرهای متععدی از هک فرستنده‌های FM و پخش پیام "لعنت به ترامپ” از نقاط مختلف آمریکا گزارش شده است. این پیام در بسیاری از شبکه‌ها، از یک کانال محلی رادیویی مکزیکی در نشویل گرفته تا یک شبکه رادیویی با برنامه‌های تبلیغاتی کاتولیکی در ایالت ایندیانا پخش شده است.

YG که یکی از خوانندگان این موزیک است به تیم دونالد ترامپ پیشنهاد داده بود تا این آهنگ توهین آمیز را در مراسم تحلیف او با دریافت 4 میلیون دلار اجرا کند، که خوب البته این پیشنهاد رد شد!

منبع: دیجی رو