Gerdab.IR | گرداب

دسترسی به اینترنت ۴۰۰ مگابیتی با نسل پنجم موبایل

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

برخی شرکت های مخابراتی ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه را آغاز کرده اند که با استفاده از آن سرعت بارگذاری اطلاعات بر روی گوشی و تبلت به ۴۰۰ مگابیت در ثانیه و بیشتر افزایش می یابد.

به گزارش گرداب، از جمله این شرکت ها می توان به AT&T اشاره کرد که ارائه این خدمات را به زودی در ایالت های آستین و ایندیاناپلیس آغاز می کند.

سرعت دسترسی به داده ها از طریق شبکه های نسل چهارم این شرکت موسوم به ۴G LTE در بهترین حالت از ۳۰ مگابیت در ثانیه فراتر نمی رود و می توان حدس زد راه اندازی چنین شبکه های پرسرعتی چه تحول عظیمی در حوزه استفاده از خدمات چندرسانه ای و تفریحی بر روی گوشی ها و تبلت ها به وجود می آورد.

در آزمایش های انجام شده سرعت بارگذاری اطلاعات شبکه ۴G LTE اپراتور AT&T به ۷.۹۳ مگابیت در ثانیه و سرعت شبکه مشابه اپراتور تی –موبایل به ۱۲.۲۶ مگابیت در ثانیه رسیده است ولی در شبکه های نسل پنجم امکان افزایش این سرعت به یک گیگابیت در ثانیه نیز در شرایط ایده آل وجود دارد.

AT&T وعده داده که در ماه های آینده می توان در آستین و ایندیاناپلیس از خدمات نسل پنجم تلفن همراه بهره برد. همچنین قرار است آزمایشگاه های جدیدی به همین منظور در فصل بهار در آستین ایجاد شود و تست هایی بر روی باندهای فرکانسی ۲۸، ۳۹ و ۶ گیگاهرتز صورت بگیرد.

انتظار می رود استانداردهای مورد نیاز برای استفاده از خدمات مخابراتی نسل پنجم در سال ۲۰۱۸ به طور نهایی تعیین شود.