موج‌سواری هرزنامه‌نویسان سعودی‌ علیه ایران با اظهارات ترامپ

موج‌سواری هرزنامه‌نویسان سعودی‌ علیه ایران با اظهارات ترامپ
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

عده‌ای از کاربران سعودی که از تهدیدهای توخالی ترامپ بر ضد ایران هیجان زده شده‌اند با طراحی بوت‌های هرزنامه نویس تلاش کرده‌اند فضایی ضدایرانی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنند.

 به گزارش گرداب، این کاربران سعودی با ایجاد انبوهی از حساب های کاربری قلابی و ماشینی در توییتر تلاش می کنند ترامپ رییس جمهور بی تجربه آمریکا را در قامت یک قهرمان به تصویر بکشند. در پیام های یاد شده که همگی از متن وتصویری یکسان استفاده کرده اند آمده است: ایران توسط قهرمان نسل بعدی آقای ترامپ نابود خواهد شد.

در روزهای اخیر مقامات عربستان سعودی برای بهبود روابط خود با آمریکا به شدت تلاش کرده اند و در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان شاهد اعتراضات گسترده مقامات سیاسی و مردم به دستورالعمل ضدمهاجرتی ترامپ بر ضد هفت کشور مسلمان هستیم، مقامات سعودی به طور کامل در این زمینه سکوت کرده اند.

همچنین رسانه های سعودی با برجسته کردن اظهارات ترامپ در مورد تروریست بودن ایران از هشتگ ترامپ به تروریسم ایرانی هشدار می‌دهد برای تاثیرگذاری بر مخاطبان استفاده کرده اند. ترکی الدخیل رییس شبکه سعودی العربیه از جمله مروجان و مبلغان استفاده از هشتگ یاد شده است.

وی از 4 میلیون تعقیب کننده خود در توییتر خواسته تا با استفاده از هش تگ یاد شده بر ضد ایران وایرانیان تبلیغات کنند. کارشناسان می گویند بسیاری از حساب های کاربری که حاوی این تبلیغات هستند توسط ربات ها ایجاد شده و برخی از آنها نیز به تازگی به وجود امده و نشان دهنده سرمایه گذاری گسترده سعودی ها بر روی توییتر برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی هستند.

البته باید توجه داشت که با توجه به نگرش منفی حدود نیمی از مردم آمریکا به ترامپ، توصیف وی به عنوان یک قهرمان از سوی کاربران سعودی لزوما به مذاق مردم این کشور خوش نخواهد آمد و ممکن است در عمل تاثیر منفی برجای بگذارد.

نکته مضحک در این میان تلاش برخی کاربران سعودی برای مرتبط ساختن حملات 11 سپتامبر به ایران است. در حالی که اتباع عربستان سعودی و امارات در حملات مذکور دست داشته اند و 15 نفر از 19 عامل این حملات اهل عربستان بوده اند، کاربران حامی حکومت دیکتاتوری سعودی تلاش دارند با دروغ گویی هایی از این دست توجه افکار عمومی در جهان را از حمایت عربستان از داعش و جنایات آن در یمن و سوریه و ... منحرف کنند.