حملات گسترده سایبری به قلب دولت انگلیس

حملات گسترده سایبری به قلب دولت انگلیس
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

یکی از مدیران امنیتی انگلیس ضمن هشدار نسبت به حملات چند باره سایبری در هر ماه به این کشور هشدار داد هکرها تلاش دارند تا از قلب دولت اطلاعات محرمانه را بربایند.

 به گزارش گرداب، این اظهارات سیاران مارتین، یکی از مدیران امنیتی مرکز ارتباطات دولتی در حالی مطرح می‌شود که فیلیپ هاموند، وزیر خرانه داری انگلیس پیش از این هشدار داده بود،‌ هکرها می‌توانند زیرساخت‌های ملی را به خطر بیندازند.

مارتین به عنوان مدیر مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس درباره حملات سایبری علیه این کشور گفته است: لندن طی سه ماه گذشته حدود 188 بار مورد حمله سایبری قرار گرفته که در این حملات امنیت ملی این کشور را هدف قرار داده شده است.

وی در این باره به ساندی تایمز توضیح داده است: در مورد ادارات دولتی این حملات در تلاش هستند تا به منظور جمع آوری اطلاعات درباره سیاست دولت انگلیس درباره هرچیزی از انرژی تا دیپلماسی و اطلاعات در بخش‌های ویژه به سیستم‌های مختلف نفوذ کنند.

در این روزنامه آمده است: تلاش هکرهای دولتی چینی و روسی برای نفوذ در بخش‌های محرمانه سیاست‌های خارجه و دفاعی کشورها در میان حملاتی است که از سوی مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس در حال بررسی است.

مارتین در این باره افزود: طی دو سال گذشته تغییراتی در حملات سایبری روسیه صورت گرفته است. بخشی از این تغییر در مجموعه حملات علیه موسسات سیاسی، احزاب سیاسی، سازمان‌های پارلمانی بوده که تمامی اینها از سوی شرکای بین‌المللی ما توسط شواهد نیز ارائه شده و به صورت گسترده‌ای پذیرفته شده است.

به گفته سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در این میان کرملین پیش از این تلاش کرده بود تا در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور مداخله کند.

هاموند به عنوان وزیر امور خارجه و دفاع سابق انگلیس طی اظهارات اخیر خود عنوان کرده بود: مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا طی شش ماه گذشته حدود 34 هزار و 550 حمله احتمالی علیه ادارات دولتی و اعضای دولت را خنثی کرده است؛ رقمی که نشان دهنده وقوع روزانه حدود 200 حمله سایبری علیه نهادهای انگلیسی است.

هاموند طی یادداشتی برای روزنامه ساندی تلگراف هشدار داده بود که انقلاب اینترنت احتمال تهدید از سوی هکرها، دزدان اموال اطلاعاتی و افرادی که تلاش دارند زیرساخت‌های ملی را دچار اختلال کنند، ‌افزایش داده است.

این اظهارات اما همگی پیش از افتتاح رسمی مرکز امنیت سایبری ملی در لندن مطرح می‌شود.

روز سه شنبه این مرکز قرار است توسط ملکه انگلستان افتتاح شود.