نکات امنیتی که در زمان فروش گوشی تلفن همراه باید رعایت کرد

نکات امنیتی که در زمان فروش گوشی تلفن همراه باید رعایت کرد
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

زمانی که تلفن‌های قدیمی خود را می‌فروشید حتما نکات امنیتی را عایت کنید.

 به گزارش گرداب، سرهنگ ‌علی کریمی‌ در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گفت: ‌زمانی که تلفن‌های قدیمی خود را می‌فروشید حتما نکات امنیتی را عایت کنید زیرا ممکن تصاویر، شماره تلفن‌ها و حتی گاهی دسترسی به اکانت شبکه‌های اجتماعیتان در اختیار دیگران قرار بگیرد و امکان دارد آن فرد اقدام به ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی شما بنماید.
 
وی افزود‌: معمولا فایل‌های زیادی از سوی کاربران از جمله عکس، فیلم، پیغام‌ها، ایمیل‌ها و غیره را روی دستگاه‌های موبایل ذخیره می‌شود. هر چند بهتر است این فایل‌ها را روی موبایل‌‌ها ذخیره نشود، زیرا احتمال گم شدن یا به سرقت رفتن آنها بیشتر است. با این حال توصیه می‌کنیم این فایل‌ها را به حافظه دیگری انتقال دهید.
 
سرهنگ کریمی در ادامه گفت: نکته مهمی که در زمان فروش تلفن همراه باید مد نظر قرار گیرد این است که همانطور که سیم کارت را خارج می‌کنید، حتما حافظه جانبی را خارج کنید سپس اقدام به‌ پاکسازی دستگاه‌تان نمایید که بهترین روش همان بازگرداندند به تنظیمات کارخانه می‌باشد اما به یاد داشته باشید با استفاده از بعضی از نرم‌افزارها ممکن است اطلاعات بازیابی گردد لذا درخواست می‌کنیم حتما از نرم افزار‌های پاک کننده اطلاعات استفاده نمایید.
 
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در انتها گفت‌: از هموطنان عزیز درخواست می‌کنیم در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی   گزارش نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا