میزان استفاده مردم از اینترنت اپراتورها

میزان استفاده مردم از اینترنت اپراتورها
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

مروری بر آمارهای رسمی ارائه شده گویای آن است که از نظر تعداد مشترک اینترنت پهن‌باند موبایل به ترتیب اپراتورهای اول، دوم و سوم در رده‌های اول تا سوم جدول تعداد مشترکان اینترنت قرار دارند.

به گزارش گرداب، وزارت ارتباطات به تازگی گزارشی منتشر کرده که براساس آن تعداد مشترکان ۳G و ۴G اپراتورهای مختلف تلفن همراه به تفکیک بیان شده و در نهایت تعداد مشترکان اینترنت هر سه اپراتور مورد اشاره قرار گرفته است.

براین اساس، اپراتور اول ارتباطی یا شرکت همراه اول بالغ بر ۱۲ میلیون و ۸۱۴ هزار مشترک ۳G و حدود ۲۹۷ هزار مشترک ۴G دارد که درمجموع تعداد مشترکان اینترنت این اپراتور به بیش از ۱۳ میلیون و ۱۱۱ هزار مشترک می‌رسد.

اپراتور دوم یا شرکت ایرانسل نیز در حوزه ۳G حدود ۱۰ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۵۰۰ مشترک و در حوزه ۴G حدود یک میلیون و ۶۱۲ هزار مشترک دارد که در مجموع می‌توان تعداد مشترکان اینترنت این اپراتور را بالغ بر ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار مشترک دانست.

بدین ترتیب، در حوزه اینترنت موبایل اپراتور اول ارتباطی دارای تعداد بیشتری از مشترک بوده و در حوزه ۴G تعداد مشترکان اپراتور دوم پیشی گرفته است. همچنین اپراتور سوم یا رایتل نیز طبق آمار حدود یک میلیون و ۹۷۹ هزار مشترک اینترنت دارد که البته در آمارهای ارائه شده صحبتی از مشترکان ۴G رایتل به میان نیامده است.

طبیعی است در تعداد مشترکان اینترنت اپراتورها، ضریب نفوذ آنها و سهمی که از بازار تلفن همراه دارند تاثیرگذار بوده و هرچه تعداد مشترکان یک اپراتور بیشتر باشد احتمال بالارفتن کاربران اینترنت آن نیز افزایش می‌یابد.