سردار پاکپور؛

اعزام مستشاران سپاه به کشورهای مقاومت ادامه دارد/ انهدام تیم‌های داعش در اطراف ایران

اعزام مستشاران سپاه به کشورهای مقاومت ادامه دارد/ انهدام تیم‌های داعش در اطراف ایران
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: گروهای ضدانقلاب که سال‌های سال از فاز نظامی دور شده بودند، توسط سازمان های فرامنطقه ای و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس دوباره اعلام کردند وارد فاز نظامی شده‌اند.

به گزارش گرداب، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، درخصوص اقدامات این نیرو در حراست از مرزهای کشور، اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه از سال‌های گذشته مسئولیت ایجاد امنیت در شمالغرب و غرب را داشت و از سال ٨٨ جنوب شرق نیز به این نیرو واگذار شد.

پاکپور افزود: سال‌های گذشته از ٨٥تا٨٩ در شمالغرب اقدامات ضد امنیتی فراوانی داشتیم چون در این مناطق، پایگاه و پاسگاه و جاده وجود نداشت و ضدانقلاب از ان سوی مرز به داخل برخی از مناطق نفوذ کرده بود.

وی با بیان اینکه از اواخر سال٨٩ اقدامات اساسی و زیرساختی، امنیتی و اشراف اطلاعاتی را شروع کردیم، گفت: در سال ٩٠ درگیری های زیادی با ضدانقلاب در مناطق غرب و شمالغرب مثل منطقه جاسوسان داشتیم و ارتفاعات زیادی را از آنها بازپس گرفتیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اشراف کامل بر روی ضدانقلاب خاطرنشان کرد: در جنوب شرق کشور زمانی که ماموریت به نزسا واگذار شد، عمق عملیات آنها به ٢٠٠-٣٠٠ کیلومتری داخل کشور کشانده شده بود.

پاکپور تصریح کرد: به دنبال این اقدامات، محرومیت زدایی و ایجاد امنیت توسط مردم بومی منطقه نیز در دستور کار قرار گرفت و ما این اقدامات را از جنوب شرق آغاز کردیم.

وی ادامه داد: ما اکثر مسایل امنیتی را به مردم منطقه سپردیم و الان٧٠ درصد امنیت منطقه، بومی است و توسط خود مردم ایجاد می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: امنیتی که الان در منطقه وجود دارد مرهون اقدامات مردمی در منطقه است.

پاکپور در بخش دیگری از سخنان خود، تشکیل هوانیروز را از اقدامات مهم امسال سپاه دانست و اظهار داشت: توان هوافضا در این حوزه به نزسا منتقل شده است.

وی افزود: ایجاد پایگاه های مقدم و ارتقای پایگاه‌های ثابت آغاز شده و بر روی سیستم‌های ناوبری بالگردها نیز کار می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: تجهیزات مورد نیاز نیز توسط سازمان جهاد خودکفایی نزسا تولید می‌شود.

پاکپور تصریح کرد: باتوجه به ماموریت‌های نیروی زمینی و نیاز اساسی به بکارگیری هواپیماهای بدون سرنشین، امروزه تمام ماموریت های نزسا چه در حوزه شناسایی و چه رزمی توسط سازمان پهپادی انجام می‌گیرد که شامل انواع پهپادها ازجمله پهپادهای انتحاری نیز می‌شود.

وی ادامه داد: گروهای ضدانقلابی که سال‌های سال از فاز نظامی دور شده بودند، توسط سازمان های فرامنطقه ای و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس دوباره اعلام کردند که وارد فاز نظامی شده اند و اقدامات خود را از اول امسال شروع کردند و اولین درگیری نیز در اشنویه توسط یک تیم 12 نفره بود که هلاک شدند و همینطور تیم های دیگر.

فرمانده نیروی زمینی سپاه بر برخورد سخت با این گونه اقدامات تاکید کرد.

پاکپور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال در جنوب شرق کشور طرح های معیشتی و محرومیت زدایی زیادی (حدود ٤٠٣٥ طرح) صورت گرفته و بیمارستانهای صحرایی نیز در جنوب شرق و شمالغرب توسط نزسا برپا شده است که یک نمونه آن، بیمارستان صحرایی در راسک سیستان است.

وی با بیان اینکه ما در سال ٩٥ چند رزمایش عمده داشتیم، افزود: اولین رزمایش در جنوب شرق پیامبر با نام پیامبر اعظم ١٠  بود و دیگری هم رزمایش امام علی(ع) در غرب کشور و ارتفاعات دالاهو و قصر شیرین.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: چندین رزمایش اطلاعاتی، جنگال، تمرینات تاکتیکی هم در سطح تیپ ها داشتیم.

پاکپور تصریح کرد: رزمایش پیامبر اعظم 11 نیروی زمینی سپاه که هم یک رزمایش دفاعی و هم امنیتی است، در منطقه مرکزی و شمال شرق کشور برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: این رزمایش در دو مرحله  از دوم اسفندماه آغاز می‌شود که در مرحله اول و در منطقه مرکزی، راکت‌های پیشرفته و مدرن و دقیق‌زن نزسا شلیک خواهد شد، در این مرحله راکتهای جدید نزسا حضور دارد.

پاکپور همچنین اعلام کرد: در مرحله دوم این رزمایش، عملیات دفاع از کوی و برزن توسط گردان های امام علی(ع) و امام حسین(ع) صورت می‌گیرد.

وی افزود: همزمان با آن رزمایش توپخانه برد بلند و پدافند ارتفاع پست نیز صورت خواهد گرفت و مرحله آخر آن نیز با عملیات بالگردها و پهپادها همراه خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در خصوص تهدید آمریکایی‌ها مبنی بر حمله به ایران خاطرنشان کرد: دولتمردان امریکا باید خیلی عاقل باشند و دست به تهدید ایران نزنند چون همه دنیا اذعان دارند که امریکایی‌ها نمی‌توانند چنین کاری کنند و بعید است بخواهند این اقدام را انجام دهند چون غیر عقلانی است.

وی درباره تحریم سپاه نیز گفت: سپاه در بسیاری موارد تحریم بوده ولی اگر بخواهند سپاه را تحریم کنند، کار غیرعاقلانه‌ای انجام داده‌اند.

پاکپور در ادامه این نشست، درخصوص اوضاع اطراف ایران در کشورهایی نظیر عراق نیز گفت: در شمال عراق تا سردشت با عناصر غیردولتی عراق طرف هستیم و حاکمیتی از سوی دولت عراق در این مناطق وجود ندارد.
وی افزود: البته ما در مناطق مرزی خودمان مستقر شدیم و اشراف اطلاعاتی حتی از آن سوی مرز داریم و حدود هفتاد درصد اشراف اطلاعاتی نسبت به قبل افزایش یافته و بر روی عناصر تروریستی آن سوی مرزها مسلط هستیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: اخیرا شنیدیم عناصر داعش در استان دیاله اقدام تروریستی داشته‌اند اما این اقدامات به سمت مرزهای ما نبوده است.

پاکپور درخصوص کمک های مستشاری ایران به برخی کشورها نیز گفت: ما با کشورهای مختلفی ارتباط داریم و برخی درخواست کمک‌های مستشاری دارند که این موارد از گذشته بوده و الان هم ادامه دارد.
وی با اشاره به برخی درگیری ها در کشورهای عضو محور مقاومت تصریح کرد: این درگیری ها زمینی است و حتما از نیروی زمینی نیز افرادی برای کمک مستشاری به آنجا رفته اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه این نشست گفت: کمکهای زیادی توسط قرارگاه قدس در سیل اخیر در جنوب شرق صورت گرفت
و چون در شمال شرق هم سیل امده، نفربرهایی که قرار است در رزمایش شرکت کنند، الان مشغول امداد رسانی هستند.

پاکپور با بیان اینکه دولت و پزشکان باید برای کمک به مردم، در مناطق محروم حاضر شوند، تصریح کرد: در راسک سیستان بیمارستان ساخته شده ولی پزشکی به آنجا نمی‌رود.

وی با طرح این سوال که «باتوجه به وضعیت ناامنی که در پیرامون ما وجود دارد آیا استکبار جهانی آسوده نشسته تا جمهوری اسلامی پیش برود؟» گفت: سمت و سوی همه اتفاقات پیرامون ما به سمت جمهوری اسلامی است اما اینکه به مرزهای ما نمی‌رسند، به دلیل توان نیروهای ماست.
فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: در مرزهای جنوب شرق هرروز درگیریم و عناصر ضدانقلاب هرروز می آیند اما بدلیل استحکام مرزها و حضور نیروهای ما راه ورود پیدا نمی‌کنند.
پاکپور گفت: در شمالغرب کشور و در آن سوی مرزها، کنسولگری های زیادی ایجاد شده تا گروهک های مرده را زنده و علیه ما بشورانند.

وی ادامه داد: حتما داعش دوست دارد کشور ما را هم ناامن کند اما از حد و حدودی که مقرر کردیم جلوتر نمی‌آیند و اگر بیایند منهدم می‌شوند همانطور که در سال گذشته و امسال آمدند و منهدم شدند و حتی برخی نیز بازدداشت شدند.