همکاری عربستان و اسراییل برای رصد تروریسم!

همکاری عربستان و اسراییل برای رصد تروریسم!
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵

عربستان قصد داشت به صورت محرمانه با یکی از شرکت‌های تحلیل اطلاعات اسراییل برای رصد تروریسم همکاری کند.

به گزارش گرداب، بر اساس گزارشی از نشریه «بلومبرگ بیزنز ویک» به نقل از وبگاه «میدل ایست مانیتور» و وبگاه «هاآرتص» یک مقام رسمی سعودی در دو سال پیش، از یک شرکت اسراییلی به نام «IntuView»، درخواست کرد با استفاده از نرم‌افزاری خاص، به عربستان، در یافتن تروریست‌ها کمک کند. در گزارش یادشده آمده است، این شرکت، روزانه 4 میلیون پست از فیس‌بوک و توییتر را اسکن می‌کند.
شموئیل بار، مؤسس شرکت فوق، در مصاحبه با بلومبرگ، اعلام کرد: «عرب‌ها به سراغ من آمدند تا این کار را برای آن‌ها انجام دهم.» وی ادامه داد اکنون در حال کار به‌صورت آزاد و مخفیانه روی تعدادی از شماره‌های کشورهای عربی است. وی در ادامه درباره کشورهای شریک اسراییل، گفت: «تنها سوریه، لبنان و ایران هستند که محدودیت دارند و با بقیه کشورها که دشمن اسراییل نیستند، همکاری می‌کنیم. چیزی به نام تحریم اعراب وجود ندارد.»
توضیح این شرکت
شرکت یادشده واقع در هرتزلیا است و در سال 2005 تأسیس شد. بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت در زمینه تولید هوش مصنوعی برای اپلیکیشن‌های دفاعی و امنیتی، فعالیت می‌کند. یکی از محصولات مهم شرکت اینتو ویو، نرم‌افزار «Intuscan» است که به پردازش متون عربی، فارسی، اردو، پشتو و مالایی مشهور است. بنا بر گزارش نشریه هاآرتص، این شرکت در زمینه اسکن شبکه‌های اجتماعی برای رصد تحرکات تروریستی، شناخته شده است.
شموئیل بار، نیز از افرادی است که به مدت 30 سال برای دولت رژیم صهیونیستی فعالیت داشته است. وی سابقه خدمت در بخش اطلاعات ارتش اسراییل و سپس در دفتر نسخت وزیری را دارد. شموئیل بار همچنین در سفارت اسراییل در شهر لاهه فعالیت داشته است. در اواسط دهه 80، وی به داشتن تخصص در ایدئولوژی و کدهای عملیاتی حرکات موسوم به بنیادگرایی اسلامی شهرت داشت. درباره تحصیلاتش نیز باید گفت که او دانش‌آموخته دکترای دانشگاه تل‌آویو در رشته مطالعات خاورمیانه است.