خرید شرکتی اسرائیلی توسط اپل

خرید شرکتی اسرائیلی توسط اپل
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

به تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل قصد دارد در محصولات آینده‌ی خود از حسگرهای لیزری تشخیص چهره‌ی 3 بعدی استفاده کند.

به گزارش گرداب، در حال حاضر دانشمندان بسیاری روی توسعه‌ی حسگرهای بیومتریک تحقیق می‌کنند تا از آن‌ها در محصولات سخت‌افزاری شرکت‌های سراسر دنیا استفاده شده و ادعا می‌شود این روش باعث افزایش امنیت فضای مجازی خواهد شد.

مدتی پیش عده‌ای از تحلیلگران اعلام کردند شرکت اپل احتمالاً  در آیفون 8 ویژگی تاچ آی.دی (Touch ID) را کنار گذاشته و اسکن 3 بعدی لیزری صورت را به محصول خود اضافه می‌کند. به تازگی گزارشی منتشر شد که احتمال به حقیقت پیوستن پیش‌بینی صورت گرفته توسط تحلیلگران را افزایش داده است.

بر اساس اسناد موجود اپل، شرکت نوپای ریل‌فیس (Realface) رژیم صهیونیستی واقع در تلاویو را خریداری کرده است. ریل‌فیس مسئول ایجاد نرم‌افزار تشخیص چهره‌ای است که از هوش مصنوعی بهره‌مند بوده و از آن برای در سامانه‌های هوشمند و امنیتی استفاده می‌شوند.

با وجود این که اپل سعی دارد احتمالاً در محصولات آینده‌ی خود از فناوری تشخیص چهره استفاده کند؛ اما محققان معتقدند این فناوری با مشکلات بسیاری همراه بوده و هنوز از دقت کافی برخوردار نیست؛ بنابراین باید با تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. از طرفی بسیاری از کارشناسان امنیتی معتقدند استفاده از رمزهای عبور معمولی هنوز بهترین روش است؛ زیرا در صورت هک شدن و سرقت اطلاعات بیومتریک تقریباً دیگر هیچ راه جایگزینی وجود ندارد.