Gerdab.IR | گرداب

قابلیت پرداخت وجه از حلقه انگشترتان تا خودروی شخصی

تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵

با دگرگونی جدیدی که در حوزه اینترنت رخ داده می توانید وجود خود را از طریق انگشترتان و یا حتی خودرو شخصی پرداخت نماید.

به گزارش گرداب، در سال های اخیر شرکت های بسیاری در راه تولید تکنولوژی های پوشیدنی و اینترنت اشیاء ورود کرده اند. حالا دو شرکت IBM و VISA در یک همکاری مشترک و ارائه پلتفرم IOT جدید، قابلیت پرداخت وجوه از طریق همه دستگاه ها و اشیایی که به اینترنت متصل هستند، فراهم می شود.

با داغ شدن یک دگرگونی جدید در حوزه اینترنت که همان اینترنت اشیاء باشد تحلیلگران می گویند تعداد اشیاء متصل به اینترنت در حوزه های خانگی و صنعتی از مرز میلیارد عبور کند، هر چند تا کنون بسیاری از شرکت ها مانند اپل به این مسئله ورود کرده اند و محصولاتی همچون اپل واچ را برای کابران فراهم کرده اند.

شرایطی که دو شرکت یاد شده فراهم کرده اند این امکان را به توسعه دهندگان در حوزه اینترنت اشیاء می دهد تا پرداخت‌ها بدون دخالت انسان از طریق اشیائی که به اینترنت متصل هستند فراهم شود، این کار از طریق بستر رایانش ابری و خدمات پرداخت ویزا انجام می شود و تا قابلیت پرداخت بر روی دستگاه های متصل فعال شود و توسعه دهندگان نیاز به ارسال درخواست به سرویس های بانکی ندارند.

IBM و VISA برای تامین امنیت مالی افرادی که از اینترنت اشیاء استفاده می کنند هویت دیجیتالی منحصر به فرد طراحی کرده اند.
 
اینترنت اشیا 

یکی از وسائل که اتصال آن به اینترنت پر سر و صدا خواهد خودروهای شخصی هستند، سایت گارتنر پیش بینی کرده است که تا چهار سال آینده تعداد این خودروها به 380 میلیون برسد، با این کار خودروهای متصل می توانند هزینه بنزینشان را خودشان حساب کنند!.

افزوده شدن اشیا مختلف به مجموعه اینترنت اشیا با اهداف مختلفی که برای آن طراحی شده است از انگشتر در دستتان گرفته تا خودرویی که بر آن سوارید، آینده این حوزه به شگفت انگیز ترسیم می کند.