Gerdab.IR | گرداب

امنیت سایبری چگونه آینده را تغییر می‌دهد؟

تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵

رییس جیگساو، شرکتی که در تلاش است با استفاده از الگوهای رایانه‌ای به حل مشکلات جهانی بپردازد دراین‌باره سخن می‌گوید.

به گزارش گرداب،  جارد کوهن (Jared Cohen) ، رئیس شرکت جیگساو (Jigsaw)، است. شرکت جیگساو، از زیرمجموعه‌های شرکت گوگل، در تلاش است با استفاده از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای و مدل‌سازی جهان، مشکلات و چالش‌های کنونی جهان را حل کند. کوهن می‌گوید:« اگر روسیه در انتخابات سال گذشته، اقدامی سایبری به نفع دونالد ترامپ انجام داده باشد، احتمالاً تلاش نکرده است رأی یکی از کاندیداها را به نفع دیگری تغییر دهد، بلکه در عوض با کمک چند نفر، لشکری از شخصیت‌های مجازی ساخته است که خود را به‌جای شخصیت‌های آمریکایی واقعی جا می‌زنند و به حمایت از ترامپ می‌پردازند.
 آن‌ها شبیه ما هستند، شبیه ما فکر می‌کنند، حتی شخصیت افراد واقعی را پیدا می‌کنند تا ماهیت مباحثات سیاسی را به شکل دلخواه خود تغییر دهند. چیزی که آن‌ها هک می‌کنند، رأی‌ها نیست. آن‌ها دوست دارند بر صحبت‌ها و مذاکرات تأثیر بگذارند و این‌ها را منحرف کنند.
چه میزان از این اختلافات، آمریکایی است و چه میزان فردی است که با کتابچه راهنمای ربات‌های شبکه مجازی پشت رایانه نشسته و ارتش رباتی خود را اداره می‌کند؟»
کوهن، با 35 سال سن، از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شده و ازنظر شغلی فرد بسیار موفقی است. او دو دوره مشاور سیاست‌گذاری وزارت امور خارجه در زمان کاندولیزا رایس و هیلاری کلینتون بوده است. در سال 2010، او مدیر واحد ایده پردازی گوگل شد که بعداً جیگساو نام گرفت. قسمت عمده صحبت‌های کوهن بیشتر حول‌وحوش آینده فناوری و اثر آن بر بشر بود. پیش از صحبت‌های او، ویلیام اوبندورف (William Obendorf)، بانی برنامه‌ای که در سالن ون وزل برگزار شد، در رابطه با آینده دنیای فناوری چنین گفت:« درگذشته، هنگامی‌که ما چیزی را نمی‌دانستیم، فرزندانمان متحیرانه نگاهمان می‌کردند. اکنون پس از ده سال، هنگامی‌که فرزندانمان چیزی را نمی‌دانند، کودکانشان به آن‌ها متحیرانه نگاه میکنند. فناوری و دانش، بسیار سریع در حال تغییر است».
کوهن در ادامه تأکید کرد که با توجه به روند بسیار پرشتاب تغییر و تحول در عرصه فناوری، پیش‌بینی آینده دشوار است، اما آنچه مسلم است، دنیا به‌سوی هوش مصنوعی به‌پیش می‌رود و گفت:« کامپیوترها وظایفی را به عهده گرفته‌اند که پیش‌ازاین تصور می‌شد بسیار انسانی است.

به‌عنوان نمونه فناوری تقلید صدا، می‌تواند صدای عزیزان ازدست‌رفته را با استفاده از فایل‌های صوتی باقیمانده از آن‌ها بازسازی کند.» البته او در ادامه گفت که البته این دسترسی آسان به فناوری، موجب تقویت مشکل تسلیحات سایبری نیز می‌رود.
 او گفت عده‌ای از او درباره احتمال استفاده تسلیحاتی از اطلاعات پرسیده‌اند و سپس خود نیز در پاسخ گفت:« همین‌الان نیز این اتفاق افتاده است. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تمام جنگ‌ها با جنگ سایبری شروع می‌رود... ترکیبی از هک و کمپین‌های منظم و هدفمند شایعه‌پراکنی به وقوع می‌پیوندد. بسیاری از مشکلات کنونی با جنگ سایبری ازآنجا شکل می‌گیرد که ما نمی‌دانیم با چه چیزی طرف هستیم و چگونه باید آن را مدیریت کنند. ما نمی‌دانیم چگونه پاسخ دهیم. هنگامی‌که به شما حمله می‌شود، شما میدانید اما در جنگ سایبری، زمان اقدام متقابل بسیار دیرتر به وقوع می‌پیوندد.»
او امنیت اینترنتی را به حفظ سلامت تشبیه کرد و گفت:«هنگامی‌که ما وقت خود را بین دودنیای فیزیکی و دیجیتالی تقسیم می‌کنیم، بدیهی است که به همان شکل که در دنیای فیزیکی سلامت خود را حفظ می‌کنیم، در دنیای دیجیتال نیز باید مراقب سلامت خود باشیم.»