افزایش 50 درصدی حمله باج‌افزارها به کاربران اندروید

افزایش 50 درصدی حمله باج‌افزارها به کاربران اندروید
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

شرکت ESET در گزارشی اعلام کرده است در یک سال گذشته حمله باج‌افزارها به کاربران اندروید افزایش یافته و کاربران باید مواظب این تهدید امنیتی باشند.

به گزارش گرداب، شرکت امنیتی ESET اعلام کرده که در یک سال گذشته حمله باج‌افزارها به کاربران اندروید 50 درصد افزایش یافته است. باج‌افزارها نوعی بدافزار هستند که با ربودن اطلاعات از شما طلب پول می‌کنند و در واقع باج می‌گیرند. این روش یکی از پراستفاده‌ترین راه‌هایی است که هکرها برای حمله به کاربران تلفن همراه استفاده می‌کنند و کاربران زیادی قربانی آن می‏‌شوند.

افزایش 50 درصدی حمله باج‌افزارها به کاربران اندروید

 این حملات عمدتا از طریق پنهان شدن در اپ‌های نامطمئن، مثل آنتی‌ویروس‌های تقلبی، صورت می‌گیرند و گوشی کاربر را آلوده می‌کنند. این باج‌افزارها مثلا می‌توانند با غیرفعال کردن گوشی کاربر ادعا کنند این اتفاق به دلایل امنیتی از سوی FBI رخ داده است و برای باز کردن آن باید مبلغی به عنوان جریمه بپردازد.

نتایج تحقیقات ESET نشان می‌دهد 72 درصد کاربرانی که مورد حمله باج‌افزارها قرار می‌گیرند در آمریکا هستند. از آنجا که معمولا کاربران آمریکایی پولدارتر از کاربران سایر کشورهای جهان‌اند، هکرها شانس بیشتری برای اخاذی دارند.

برای محافظت خود از این حملات توصیه می‌کنیم از مارکت‌های معتبر مثل گوگل پلی استفاده کنید و از نصب اپلیکیشن‌های مشکوک و کرک‌شده روی گوشی خود بپرهیزید. همچنین به یاد داشته باشید داشتن بک‌آپ از اطلاعاتتان شرط عقل است تا در صورت برخورد با چنین مواردی خیالتان بابت از دست رفتن اطلاعات راحت باشد.

 منبع: جی اس ام