چگونه تلفن همراهمان را سریعتر شارژ کنیم؟

چگونه تلفن همراهمان را سریعتر شارژ کنیم؟
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

در این گزارش بهترین ترفندها برای شارژ سریع تلفن همراه را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گرداب، مدت زمان شارژ تلفن همراه یکی از مواردی است که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارد؛ این روزها که بیشترافراد مشغله های زیادی دارند و اغلب زمان کافی برای شارژ تلفن همراهشان ندارند و شاید به دنبال راهکاری برای هرچه کوتاهتر شدن زمان انجام این فرایند باشند. در کنار افزایش ویژگی های متنوع و استفاده کاربران از اپلیکیشن های متفاوت در گوشی های هوشمند، اتمام سریع شارژ باتری تلفن همراه نیز به یکی از دغدغه‌های کاربران دستگاه های هوشمند تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند شما کاربر اندروید باشید یا آیفون؛ برای خلاصی از این مشکل در این گزارش 11 راهکار مفید و کاربردی را برای سریعتر شارژ شدن تلفن همراه و طولانی تر شدن عمر باتری آن به شما کاربران گرامی آموزش میدهیم.
 
1. از یک پاوربانک قدرتمند برای شارژ تلفن همراه استفاده کنید
اگر واقعا به دنبال شارژ تلفن همراه در سریعترین زمان ممکن هستید بهترین گزینه استفاده از یک پاوربانک است چرا که شارژ تلفن همراه از این طریق به مدت زمان کمی نیاز دارد. از آنجایی که پاوربانک ها انرژی بیشتری را مصرف می‌کنند،  می توان به عنوان یک باتری همراه قدرتمند از آنها یاد کرد. به عنوان مثال یک پاوربانک خوب می تواند در 5 دقیقه یک گوشی آیفون 5 را به طور کامل شارژ کند!

 
2. از شارژرهای اصل استفاده کنید
در کنار تلفن همراهی که خریداری می کنید قطعا وسایل جانبی دیگری مانند هدفون، شارژر و... وجود دارد. توصیه ما به شما این است که از شارژرهای اصلی که شرکت سازنده برای تلفن همراه در نظر گرفته است استفاده کنید؛ چراکه شارژ تلفن همراه با شارژرهای تقلبی نه تنها زمان آن را افزایش می دهد بلکه موجب کاهش عمر باتری نیز می‌شود.
 
 
3. استفاده از سوکت شارژر به جای USB
شارژ تلفن همراه با کابل USB مدت زمان شارژ را تا 30 درصد افزایش می دهد. حتما برای شما هم پیش آمده که همزمان در حین استفاده از لپ تاب کابل USB  را به آن وصل کرده تا بتوانید تلفن همراهتان را شارژ کنید. باید توجه داشته باشید که کامپیوتر و یا لپ تاپ قادر نخواهند بود گوشی شما را به خوبی شارژ کنند چراکه این انرژی ممکن است صرف منابع دیگری نیز بشود؛ ضمن اینکه باید افزایش میزان مدت شارژ را هم در نظر بگیرید.
 
با این حال اگر مجبور هستید از یک شارژر USB استفاده کنید بهتر است موارد زیر را برای افزایش قدرت  آن انجام دهید:
 
•    زمانیکه تلفن همراهتان را برای شارژ کردن به لپ تاپ متصل می‌کنید اجازه ندهید لپ تاپ خاموش شود یا اصطلاحا به حالت  SLEEP و یا HIBERNATE برود.
•    تمامی درایوهای USB مرتبط با لپ تاپ( وسایل متصل به آن) را حذف کنید تا تمامی انرژی صرف شارژ تلفن همراهتان شود.
 
4. تلفن همراهتان را خاموش کنید
اگر عجله دارید و می خواهید تلفن همراهتان را در کوتاهترین زمان ممکن شارژ کنید بهترین راه این است که آن را در حین شارژ خاموش کنید تا باین کار به صورت کامل انجام شود. زمانیکه تلفن همراهتان را خاموش می‌کنید تمامی برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند و موجب مصرف باتری می‌شوند متوقف شده و در نتیجه زمان شارژ کاهش می‌یابد.
 
5. حالت هواپیما را فعال کنید
اگر به هردلیلی نمی توانید تلفن همراهتان را خاموش کنید بهتر است در زمان شارژ آن را در حالت هواپیما قرار دهید. حتما می دانید که گوشی های هوشمند همیشه ارتباطات بی سیم خود  را برای برقراری تماس ها و یا دریافت پیام ها و... حفظ می‌کنند که خود این کار موجب تخلیه باتری می شود. زمانیکه تلفن همراهتان را در حالت هواپیما قرار می‌دهید تمامی ارتباطات رادیویی قطع می‌شود؛ به دنبال آن میزان مصرف باتری و مدت زمان شارژ کاهش می‌یابد.
 
6. صفحه گوشی را خاموش نگه دارید
اگر نگران از دست دادن تماس های دریافتی مهمتان هستید و نمی توانید تلفن همراهتان را خاموش و یا آن را در حالت هواپیما قرار دهید تنها توصیه ما این است که صفحه گوشی را حین شارژ خاموش نگه دارید. دلیل این کار این است بیشترین میزان باتری صرف صفحه نمایش گوشی می‌شود پس بهتر است در زمان شارژ آن را خاموش نگه دارید.
 
7. WIFI و یا اینترنت تلفن همراه را غیرفعال کنید
یکی دیگر از راهکارهایی که به شما کمک می کند تا تلفن همراهتان را سریعتر شارژ کنید این است که اتصال آن به شبکه WIFI  و یا اینترنت همراه را قطع کنید. از آنجایی که این اتصالات میزان زیادی از باتری را مصرف می کنند بهتر است آنها را غیرفعال کرده و تا تلفن همراهتان سریعتر شارژ شود.
 
 
8. قابلیت روشنایی خودکار را غیرفعال کنید
بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند برای مدیریت صفحه نمایش خود از این قابلیت کمک می گیرند؛ به این معنی که در مکان هایی که میزان نور زیاد است، روشنایی صفحه نمایش کم و در مکان هایی که نور کم است روشنایی صفحه زیاد می شود. بهتر است از این قابلیت استفاده نکنید و میزان روشنایی صفحه را بین 30 تا 50 درصد نگه دارید. اما در زمان شارژ باتری بهترین راه این است که روشنایی صفحه را کم کنید.