فرمانده ناجا خبر داد:

رشد 63 درصدی جرایم در فضای مجازی

رشد 63 درصدی جرایم در فضای مجازی
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید براساس روند تغییرات و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تصمیم گیری شود، گفت: باید بتوانیم با ترسیم درست آینده، پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

به گزارش گرداب، سردار "حسین اشتری" در اولین همایش ملی معماری ناجای آینده با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش به ویژه سردار "احمدرضا رادان"، اظهار کرد: پیرو تدابیر و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح موضوع معماری ناجای آینده در دستور کار قرار گرفت و این مهم در مرکز مطالعات راهبردی ناجا  برنامه ریزی و دنبال شد.

وی افزود: امروز این همایش با حضور نخبگان، اندیشمندان، پیشکسوتان نیروهای مسلح، اساتید دانشگاه و ... در حال برگزاری است؛ در واقع برای برگزاری این همایش اقدامات مقدماتی از ماه های گذشته آغاز شده و به نظر می رسد با تلفیقی از علم و تجربه بتوانیم به اهداف مدنظر نزدیک شویم.

وی با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت های نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: استقرار نظم و امنیت اولین مأموریت ناجا است و برای استقرار و توسعه آن از همه ظرفیت ها بهره خواهیم گرفت.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " امنیت از ارکان اصلی کشور است و رکن اساسی این امنیت، ناجا است" اشاره کرد و افزود: امنیت و سلامت دو نعمت مهم هستند و خوشبختانه امنیت مطلوبی در کشور حاکم است؛ تلاش ما براین است که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در طراز نظام باشد.

وی خاطر نشان کرد: گستردگی وظایف و مأموریت های ناجا بیانگر اهمیت نیروی انتظامی است بنابراین در معماری آینده  ناجا "شناسایی تغییرات آینده" یکی از ضروریات است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به روند تغییر و تحولات، خاطر نشان کرد: امروزه نوع جرایم نیز در حال تغییر است به طوری که بخشی از این جرایم در فضای مجازی رخ می دهد، براساس آمار موجود جرایم در فضای سایبری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته و این به نوعی بیانگر سیر تغییرات، تحولات و لزوم آینده نگری دقیق است. براساس روند تغییر و تحولات باید برنامه ریزی، تصمیم سازی و اقدام شود.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن نقش امنیت در ترسیم معماری آینده ناجا مهم و ضروری است، تصریح کرد: باید بر مبنای چشم انداز آینده ، تدابیر و منویات مقام معظم رهبری، معماری ناجا آینده ترسیم شود.

سردار اشتری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند:" ناجا باید اقتدار توأم با عدالت ، الفت و مهربانی داشته باشد" و تلاش ما این است که در عمل به این فرمایشات عمل کنیم.

سردار اشتری تأکید کرد: باید بتوانیم با ترسیم آینده درست ، پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به تأکیدات و انتظارات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: پنج موضوع محوری در خصوص آسیب های اجتماعی مدنظر است و در واقع به نوعی این آسیب ها مرتبط با مأموریت‌های ناجا است.

وی یادآور شد: باید اولویت ها را تعریف و براساس آن عمل کنیم؛ در تلاشیم وظیفه اصلی مان که استقرار آسایش و آرامش مردم است را به موقع ، درست و سریع انجام دهیم و مطابق تعبیر مقام معظم رهبری " یارمهربان مردم" باشیم.

سردار اشتری اضافه کرد: عمل براساس مبانی دینی و تدابیر مقام معظم رهبری از اولویت های اساسی ما است و حرکت در مسیر حرفه ای شدن و دانش بنیانی نیز جزء ضروریات است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده ناجا در خاتمه گفت: باید براساس روند تغییرات و تحولات منطقه ای و بین المللی، آینده نگری و تصمیم گیری کنیم و در تلاشیم پلیس شایسته ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران و خدمتگزاری شایسته برای مردم باشیم.