بزرگ‌ترین قربانی حملات سایبری سال 2016

بزرگ‌ترین قربانی حملات سایبری سال 2016
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت‌های امنیتی، سامانه‌های مالی در سال 2016، با رشد چشم‌گیر حملات سایبری مواجه شدند.

به گزارش گرداب، شرکت امنیت سایبری کسپرسکی در جدیدترین گزارش خود در زمینه حملات سایبری 2016، تأکید کرد که قربانیان حملات سایبری به مؤسسات مالی در دنیا، به نسبت دو سال گذشته، با رشد قابل‌ملاحظه‌ای مواجه شده است.

در گزارش تهدیدات سایبری مالی سال 2016 کسپرسکی آمده است: «بعد از کاهش آمار حمله‌های صورت گرفته در سال‌های 2014 و 2015، این آمار مجدداً با رشدی قابل‌ملاحظه در سال 2016 مواجه شده است.» بر این اساس، حملات صورت گرفته فیشینگ به بستر تبادلات مالی جهان، همواره در صدر این آمار قرار دارد. همچنین تعداد قربانیانی که توسط تروجان های مالی هدف قرارگرفته‌اند، 30 درصد در سال 2016 رشد داشته است.

در بخشی از گزارش کسپرسکی آمد: «درک خطر چنین حملاتی بسیار سخت است. در یک حمله موفقیت‌آمیز، مجرم به اطلاعات دریافت و پرداخت فرد یا سازمان موردنظر دسترسی پیدا می‌کند. در صورتی که این حمله به یک سازمان و مجموعه بزرگ اتفاق بیفتد، علاوه بر اطلاعات فردی پرداخت، اطلاعات و هویت‌سازمانی مجموعه مورد نظر نیز با خطر و تهدید مواجه خواهد شد.»

بر اساس اطلاعات منتشر شده، کشورهایی نظیر روسیه، آلمان، ژاپن، هند، ویتنام و آمریکا، بیشترین میزان قربانیان در بین کشورهای هدف تروجان های بانکی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین کشورهایی مثل روسیه و استرالیا، بالاترین رتبه را در میان کشورهایی دارند که از طریق تروجان های سیستم‌عامل اندروید، قربانی حملات سایبری به سامانه‌های بانکی شدند.