اپراتورهای برتر ارائه دهنده اینترنت پرسرعت معرفی شدند

اپراتورهای برتر ارائه دهنده اینترنت پرسرعت معرفی شدند
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

رگولاتوری، نتایج رتبه‌بندی استانی اپراتورهای ارائه کننده اینترنت پرسرعت را براساس نظرسنجی مردمی در ۳ ماهه سوم سال ۹۵ اعلام کرد.

به گزارش گرداب، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام این خبر افزود: ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورها براساس نظرسنجی از 31 هزار کاربر سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) و با هدف ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف در بین اپراتورها و ارتقای سطح کیفی و کمی این سرویسها انجام می‌شود.

حسین فلاح جوشقانی تصریح کرد: همزمان با نظرسنجی تلفنی مشترکان سرویس ADSL می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرسwww.cra.ir در بخش خدمات الکترونیک، ارزیابی میزان رضایت‌مندی کاربران حوزه سرویس های فناوری اطلاعات در نظرسنجی الکترونیکی از این سرویس  ها شرکت کنند.

 وی درباره نحوه رتبه‌بندی اپراتورها اظهار کرد: اپراتورها با توجه به میزان امتیاز رضایت‌مندی کسب شده از مشترکان در پنج سطح دسته‌بندی می‌شوند که براساس آن امتیازهای 90 تا 100 سطح یک، 80 تا 90 سطح دو، 70 تا 80 سطح سه، 60 تا 70 سطح چهارم و با کسب 60 امتیاز سطح پنج را کسب می‌کنند.

بر این اساس، در اکثر استان‌ها هیچ یک از اپراتورها حائز امتیاز سطح یک نشده است و تنها در 5 استان آذربایجان غربی، خراسان رضوی، یزد، همدان و بوشهر بعضی اپراتورها توانستند رتبه سطح یک را به خود اختصاص دهند.

نکته دیگر این گزارش، نارضایتی تهرانی‌ها از وضعیت اپراتورهای اینترنت است که در این مورد در سطح یک و در سطح امتیازی به اپراتورها ندادند اما در سطح 3 آریا رسانه تدبیر، پارسان لین ارتباطات، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده گستر عصر نوین، انتقال داده‌های آسیا تک و ندا گستر توانسته‌اند با امتیاز کاربران تهرانی انتخاب شوند. 

همچنین حلما گستر خاورمیانه داده و لایزر به عنوان اپراتور سطح چهارم و همچنین داتک، داده پردازی فن‌آوا و شرکت مخابرات ایران در تهران به عنوان سطح پنجم انتخاب شده‌اند.

 سطح‌بندی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ADSL به تفکیک استانهای کشور در اینجا  قابل دسترسی است.