تلاش کاخ سفید برای احیای قانون جاسوسی سایبری

تلاش کاخ سفید برای احیای قانون جاسوسی سایبری
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

آژانس امنیت ملی امریکا به دنبال بازسازی و احیای قانون جاسوسی سایبری است که سرقت اطلاعات میلیون ها نفر از کاربران اینترنت و تلفن همراه را تسهیل می کند.

به گزارش گرداب، این در حالی است که مشخص نیست هم اکنون امنیت و حریم شخصی چندمیلیون نفر از مردم آمریکا و دیگر کشورهای جهان به واسطه جاسوسی های سایبری کاخ سفید به خطر افتاده است.

مهلت اجرای قانون جاسوسی سایبری فعلی دولت ایالات متحده در پایان سال 2017 به پایان می رسد و دولت ترامپ هم تصریح کرده که قصد دارد از تداوم اجرای آن با تغییراتی تازه حمایت کند.

سخنگوی کاخ سفید در تازه ترین مصاحبه مطبوعاتی خود تصریح کرده که تمدید قانونForeign Intelligence Surveillance Act یا  FISAبرای حفاظت از امنیت مردم آمریکا ضروری است.

البته به نظر می رسد تداوم اجرای این قانون با روند فعلی مخالفانی نیز داشته باشد، اما بعید به نظر می رسد مخالفان آن بتوانند جلوی اجرای قانون یاد شده که جاسوسی سایبری از عموم مردم را تسهیل می کند، بگیرند.

یکی از جنبه های تکان دهنده این قانون موسوم به پریسم دسترسی بی واسطه و آنی آژانس امنیت ملی آمریکا به سرورهای شرکت های اپل، گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و ... را تضمین می کند. اگر چه این قانون در اصلی برای جاسوسی سایبری از اتباع کشورهایی به غیر از آمریکا طراحی شده، اما افشاگری های ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا نشان داد مردم آمریکا هم در عمل هدف این قانون هستند. بحث و تبادل نظر در مورد تغییرات احتمالی این قانون آغاز شده، اما هنوز از سرنوشت آن خبر دقیقی در دست نیست.