سنگاپور توانایی‌ دفاع سایبری خود را ارتقا می‌بخشد

سنگاپور توانایی‌ دفاع سایبری خود را ارتقا می‌بخشد
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

وزارت دفاع دولت سنگاپور با حضور نظامیان عالی رتبه و برخی افسران کارآزموده یک واحد جدید امنیت سایبری تاسیس کرده تا تهدیدهای موجود در این حوزه را شناسایی و با آنها مقابله کند.

به گزارش گرداب، با تاسیس این مرکز فرماندهی مقابله با تهدیدات سایبری در سنگاپور وارد مرحله جدیدی می شود تا تضمین شود که این حملات حداقل آسیب را به این کشور وارد کند.

این مرکز که در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته مشغول فعالیت خواهد بود دارای چهار گروه کلیدی نیز خواهد بود و 2600 سرباز در بخش های یادشده فعالیت خواهند داشت. این چهار بخش عبارتند از نظارت بر عملیات امنیت سایبری، سیاست گذاری و برنامه ریزی، ارزیابی آسیب پذیری ها و دفاع سایبری.

این تشکیلات جدید زیر نظر وزارت دفاع سنگاپور و ارتش این کشور فعالیت می کند و البته برای بهبود مدیریت آن از همکاری و همفکری دانشمندان و مهندسان وزارت دفاع و دیگر بخش های دولتی این کشور بهره گرفته می شود.

اقدام مذکور پس از آن انجام می شود که وزارت دفاع سنگاپور در هفته های گشته دچار یک مشکل امنیتی شد و هدف حمله هکری قرار گرفت. این حمله به سرقت اطلاعات شخصی 850 کارمند وزارت دفاع این کشور انجامید. عامل این حمله هنوز شناسایی نشده است.