آمار مشترکان موبایل باندپهن در ایران

آمار مشترکان موبایل باندپهن در ایران
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

معاون وزیر ارتباطات از افزایش شمار مشترکان موبایل باندپهن به ۴۰ میلیون مشترک و کاهش نرخ مهاجرت نخبگان از کشور با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش گرداب، حمدجواد آذری جهرمی مهمترین استراتژی دولت در توسعه زیرساختهای ارتباطی از جمله شبکه ملی اطلاعات را زمینه سازی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت : سیاست های وزارت ارتباطات در این بخش تولید سرویس و ایجاد کسب و کارهای موفق را به همراه دارد .

وی با اشاره به سیاست های وزارت ارتباطات در راستای توسعه زیرساختهای ارتباطی برای حمایت از کسب و کارهای آنلاین افزود : سیاست های دولت در این زمینه کسب و کارهای موفقی را رقم زده و هم اکنون در برخی بخش ها شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازارهای رقابتی هستیم.

آذری جهرمی با اشاره به لزوم بهره مند شدن برخی خدمات مانند موتور جستجوی بومی و ایمیل ملی بر بستر زیرساختهای ارتباطی در جهت توسعه منافع اقتصادی در کشور و ایجاد اشتغال گفت : تاکنون بالغ بر ۱۳۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد شده و پیش بینی می شود سالانه ۱۰۰ هزار شغل در این بخش شکل گیرد.

معاون وزیر ارتباطات کاهش نرخ مهاجرت نخبگان و افزایش نرخ اشتغال و درآمدزایی را از دیگر تدابیر دولت در راستای توسعه شبکه ارتباطات زیرساخت و حوزه شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت : در کنار گستردگی کسب و کارهای فضای مجازی ، مباحث فرهنگی وجود دارد و ما نباید اجازه دهیم حواشی ایجاد شده برای برخی مباحث فرهنگی مانند پیام رسانها ، شاخص ها و دستاوردهای توسعه ای و شبکه ملی اطلاعات در حوزه اقتصاد و اشتغال را تحت الشعاع قرار دهد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود:دولت نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت نیست و ما معتقدیم که به واسطه توسعه شبکه های پیام رسان بومی ، می توان شاهد ایجاد فضای کسب و کار سالم بود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به افزایش گرایش جوانان و دانشجویان به سمت استفاده از فناوری اطلاعات گفت : هم اکنون باایجاد مشاغل در این بخش عمده مهاجرت نخبگان کشور در بخش ICT محقق شده است و تعداد جوانان آماده ورود به بازار کار ، در این حوزه قابل توجه است .

وی با بیان اینکه در سند توسعه شبکه ملی اطلاعات ، دولت از طریق وضع مقررات اقدام به توسعه لایه دسترسی به خدمات آنلاین کرده است خاطر نشان ساخت : در این راستا بخش خصوصی و غیردولتی به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شده اند.

جهرمی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه توسعه سطح  دسترسی اینترنت در کشور گفت : از ۳۰۰ هزار مشترک اینترنت موبایل در سال ۹۲ هم اکنون به بیش از ۴۰ میلیون مشترک موبایل باند پهن رسیده ایم و بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۵ هزار میلیارد تومان توسط دولت در بخش زیرساخت هزینه شده است.