ادعای استراق سمع مکالمات ترامپ دروغ است

ادعای استراق سمع مکالمات ترامپ دروغ است
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در روزهای اخیر مدعی شده گروه همکار اوباما در آخرین هفته های سال 2016 مکالمات تلفنی وی را استراق سمع کرده اند.

به گزارش گرداب، این ادعای ترامپ با واکنش تند جیمز  کومی رییس اف بی آی مواجه شده که ضمن رد این ادعا از وزیر دادگستری ایالات متحده رسما خواسته تا به طور علنی ادعای مذکور را تکذیب کند. وی افزوده که این اظهارات غلط هستند و باید تصحیح شوند.

کومی در دو روز اخیر به شدت تلاش کرده وزارت دادگستری آمریکا را قانع کند که وارد این مناقشه شود، زیرا ادعای ترامپ موجب شده تا این تصور ایجاد شود که اف بی آی قوانین را نقض کرده است.

دیگر مسئولان اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده اند. ادعای ترامپ در این زمینه پس از آن مطرح شد که اخباری در مورد ارتباط صمیمانه تعدادی از مسئولان و وزرای دولت وی با مقامات روسی به رسانه ها درز کرد. این اخبار قبلا به استعفای یکی از این مسئولان منجر شده بود و ظاهرا ترامپ نمی خواهد با تداوم انتشار اخبار یاد شده دیگر نزدیکان و مدیران ارشد منصوب به وی تحت فشار قرار بگیرند.

گفته می شود اوباما با استفاده از حکم دادگاه و بر مبنای قانون فیسا از اکتبر گذشته صحبت های تلفنی و ارتباطات اینترنتی ترامپ و همکاران ستاد انتخاباتی وی را شنود کرده و حالا در حال درز دادن این اخبار به رسانه ها برای ضربه زدن به ترامپ است. البته سخنگوی اوباما این اتهامات را تکذیب کرده است.

جیمز کومی هشدار داده که تداوم انتشار این ادعاها به حسن شهرت و اعتبار اف بی آی ضربه می زند و باید متوقف گردد.