انصراف اف بی آی از شکایتش برای جلوگیری از افشای روش هک تور

انصراف اف بی آی از شکایتش برای جلوگیری از افشای روش هک تور
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

پلیس فدرال آمریکا از پیگیری پرونده شکایت خود در ارتباط با هرزه نگاری کودکان در این کشور خودداری کرده تا روش هک کردن شبکه رمزگذاری تور توسط مامورانش لو نرود.

به گزارش گرداب، اف بی آی از وزارت دادگستری آمریکا خواسته تا دیگر این پرونده را تعقیب نکند، زیرا پیشبرد آن مستلزم افشای روش مورد استفاده پلیس آمریکا برای شناسایی هویت کاربران شبکه تور بود.

بررسی های اف بی آی نشان می دهد اعضا و کاربران یک سایت هرزه نگاری کودکان موسوم به پلی بن از نرم افزار و شبکه تور برای مخفی کردن هویت خود استفاده می کردند، اما پلیس توانسته بود روشی خاص برای رمزگشایی از تور بیابد.

پس از آنکه وزارت دادگستری آمریکا خواستار افشای این روش شد، اف بی آی ترجیح داد میان افشای این اطلاعات و توقف پیگیری این پرونده روش دوم را انتخاب کند. 137 نفر در جریان رسیدگی به این پرونده از سال 2015  تحت پیگرد مقامات قضایی آمریکا قرار گرفته اند.

اف بی آی بعد از شناسایی این وب سایت به جای تعطیل کردن سریع آن ، اجازه داده بود فعالیت آن به مدت 13 روز ادامه یابد تا بتواند هویت مدیران و کاربران آن را شناسایی کند. پلیس آمریکا به این منظور بدافزاری را طراحی و به رایانه های کاربران سایت پلی بن نفوذ داد تا آدرس های آی پی واقعی آنها و هویتشان را بیابد.