Gerdab.IR | گرداب

لغو رای دهی الکترونیکی شهروندان خارج از فرانسه به دلیل تهدیدات سایبری

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

دولت فرانسه قانونی را که اجازه می‌داد شهروندان فرانسوی خارج از مرزهای این کشور به صورت الکترونیکی در انتخابات ماه ژوئن شرکت کنند به دلیل نگرانی‌هایی درباره حملات سایبری لغو کرد.

به گزارش گرداب، آژانس امنیت سایبری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: خطر حملات سایبری بسیار بالاست بنابراین آژانس تصمیم گرفته به منظور جلوگیری از تشدید این تهدیدها قانون رای دهی شهروندان فرانسوی خارج از کشور را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

نگرانی درباره مداخله خارجی در انتخابات کشورهای غربی پس از ادعاها مبنی بر اقدام روسیه در هک کردن فرایند انتخاباتی آمریکا به شدت افزایش یافته است.

از سال ۲۰۱۲ شهروندان فرانسوی که خارج از این کشور زندگی می‌کنند اجازه یافتند تا به صورت الکترونیکی و تنها در انتخابات پارلمانی و نه ریاست جمهوری شرکت کنند.

فرانسه قرار است رئیس‌جمهور جدید خود را که انتخاباتی دو مرحله‌ای در ماه آوریل و مه برگزار کند.

در این میان انتخابات پارلمانی این کشور نیز طی دو مرحله و در روزهای ۱۱ و ۱۸ ژوئن برگزار خواهد شد.

شهروندان خارجی فرانسه که جمعیت آنها بیش از یک میلیون تن است در مجلس این کشور از سوی ۱۱ منطقه الکترال نمایندگی می‌شود.

در رقابت‌های انتخاباتی کمپین امانوئل مکرون به عنوان پیشتاز نظرسنجی‌ها می‌گوید،‌ مورد هدف رسانه‌های روسی و حملات اینترنتی آنها قرار گرفته است.

ماه گذشته نخست وزیر فرانسه نیز اعلام کرده بود که این کشور در مقابل هر کشوری که اقدام به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آن بکند دست به تقابل خواهد زد.