«سیا» از طریق تلویزیون خاموش هم جاسوسی می کند

«سیا» از طریق تلویزیون خاموش هم جاسوسی می کند
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

این سازمان همچنین با استفاده از نرم افزارهای جاسوسی قادر به کنترل و اطلاع از محتویات واتس آپ، سیگنال، تلگرام و غیره است.

به گزارش گرداب، براساس بخشی از اسناد گسترده ویکی لیکس در باره فعالیت های سیا، این سازمان از راههای مختلف به هک سیستم های الکترونیکی و جاسوسی به وسیله آنها می پردازد.
 
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه نیویورک تایمز نوشت که اسناد منتشر شده در ویکی لیکس نشان می دهد که سیا ویروس هایی برای آسیب رساندن به دستگاههای رایانه که با سیستم عامل ویندوز ، آندروید، ای او اس ، و لینوکس کارمی کنند، دراختیار دارد.
 
این سازمان همچنین با استفاده از نرم افزارهای جاسوسی قادر به کنترل و اطلاع از محتویات واتس آپ، سیگنال، تلگرام و غیره است.
 
نیویویورک تایمز تاکید کرد که اسناد منتشر شده ویکی لیکس نشانگر رسوایی بزرگ حکومت آمریکا در جاسوسی از میلیاردها انسان در سراسر جهان از طریق دستگاههایی است که به صورت روزمره از آن درخانه هایشان استفاده می کنند. به این ترتیب فاش شد که سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا قادر به نفوذ و هک دستگاههای تلویزیون و تلفن های هوشمند که به اینترنت متصل می شوند و حتی برنامه های ضد ویروس است. این قابلیت شامل ضبط صدا، عکس، مکاتبات و ارتباطات کاربران حتی زمانی است که در تماس هایشان از کد و رمز استفاده می کنند است.
 
ویکی لیکس افشا کرد که سازمان سیا توانسته است با نفوذ در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، به داخل خانه‌های مردم راه یابد و آنها را تحت کنترل بگیرد. نام برنامه‌ای که آنها توانسته‌اند با آن به تلویزیون سامسونگ رسوخ کنند، «فرشته گریان» نام دارد. سیا به کمک این ابزار در حالت خاموش نیز مکالمات را شنیده و ضبط می‌کند.
 
سیا با بهره گیری از برنامه های هک خود قادراست تلویزیون های هوشمند را در محل نگهداری آن حتی زمانی که کاربران تصور می کنند خاموش است راه اندازی و از آنها برای ضبط تصویر و صدا از اطراف بهره برداری کند.
 
درهمین حال بنیانگذار ویکی لیکس روز پنجشنبه گفت که با شرکت های فناوری برای مقابله آنها با ابزار های هک سازمان سیا همکاری خواهد کرد.
 
خبرگزاری ای پی تی ان گزارش کرد جولیان آسانژ افزود: سایت ویکی لیکس با شرکت های فعال در زمینه فناوری برای  کمک به آنها در جهت دفاع از خود در برابر ابزار های هک آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا ، همکاری خواهد کرد.
 
بنیانگذار ویکی لیکس در یک کنفرانس مطبوعاتی اینترنتی با اذعان به اینکه برخی از شرکت ها خواستار دریافت جزئیات بیشتر در مورد ابزار جاسوسی سایبری سیا هستند، افزود: ما تصمیم گرفته ایم با این شرکت ها همکاری کنیم و به آنها اجازه دهیم به برخی از جزئیات فنی کار ما دسترسی داشته باشند تا بتوانند مشکلات خود را حل و در برابر فشارها دوام بیاورند.
 
وی افزود: در آینده اطلاعات کاملی در باره ابزار های هک در اختیار عموم مردم قرار خواهد داد.
 
سازمان سیا تا کنون از اظهار نظر مستقیم درباره سخنان آسانژ خودداری کرده است، اما در بیانیه روز چهارشنبه خود اعلام کرد آنچه که  ویکی لیکس منتشر کرده با تجهیز دشمنان به ابزارها و اطلاعات لازم به ما آسیب رسانده است.
 
آسانژ در آغاز کنفرانس مطبوعاتی خود با اشاره به از دست رفتن کنترل زرادخانه جاسوسی سایبری سیا، اعلام کرد که تمام داده های این سازمان در یک مکان نگه داشته می شوند.

منبع: العالم