آژانس امنیت ملی آمریکا وادار به افشای آمار جاسوسی‌هایش می‌شود

آژانس امنیت ملی آمریکا وادار به افشای آمار جاسوسی‌هایش می‌شود
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

همزمان با پایان مدت زمان اجرای قانون جاسوسی های سایبری دولت آمریکا، برخی اعضای کنگره این کشور آژانس امنیت ملی ایالات متحده را برای افشای تعداد افراد هدف این طرح تحت فشار قرار داده اند.

به گزارش گرداب، مدت زمان اجرای قانون فعلی فیسا که جاسوسی سایبری دولت را مجاز می کند در سال 2017 به پایان می رسد. کنگره در سال های اخیر بارها خواستار دریافت اطلاعاتی در مورد تعداد افراد هدف جاسوسی های سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا شده است، اما آژانس پاسخگوی این درخواست ها نبوده است.

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در سال 2013 اطلاعات فراوانی در مورد جاسوسی های این نهاد از ارتباطات مخابراتی و اینترنتی مردم در داخل و خارج از ایالات متحده منتشر کرد. اما هنوز مشخص نیست چه تعداد از مردم به خصوص در داخل آمریکا هدف این جاسوسی ها بوده اند.

دولت ترامپ بارها تاکید کرده که قصد دارد اجرای قانون فیسا را تداوم ببخشد. اما کنگره می گوید برای قضاوت در مورد میزان موفقیت این قانون در جهت ارتقای امنیت آمریکا باید از تعداد افراد هدف آن و سرنوشت جاسوسی از آنها مطلع شود.

آژانس امنیت ملی آمریکا این اطلاعات را فوق محرمانه دانسته و تا به حال از افشای آنها پرهیز کرده است.

این احتمال وجود دارد که در صورت عدم پاسخگویی آژانس امنیت ملی آمریکا به سوالات کنگره فرایند تصویب و تمدید مجدد قانون فیسا با چالش هایی مواجه شود.